برگزاری مانور مقابله با آلودگی نفتی دریایی در بندر نوشهر

سرپرست معاونت امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران، از برگزاری مانور مقابله با آلودگی نفتی دریایی در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر خبر داد.

فائزه قدیری سرپرست معاونت امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران از برگزاری مانور مقابله با آلودگی نفتی دریایی در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر خبر داد و گفت: این مانور در راستای اهداف سازمانی و آمادگی هرچه بیشتر تیم مقابله با آلودگی نفتی و محیط زیست دریایی اداره کل در مقابله با شرایط بحرانی برگزار شد.

او برگزاری این مانور را از وظایف حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی برشمرد و افزود: براساس مفاد کنواسیون‌های بین المللی، کشور‌های عضو کنوانسیون ملزم به آمادگی لازم برای مقابله با شرایط اضطراری به منظور جلوگیری از بروز آسیب به محیط زیست دریایی هستند.

قدیری گفت: بر اساس سناریوی از پیش تعیین شده، پس از اعلام وقوع آلودگی در اسکله دلفین بندر نوشهر از سوی کشتی و مرکز هماهنگی اضطرار دریایی، بی درنگ گروه‌های مقابله با آلودگی از طریق بارج پاک بوم ۳ و یدکش ولشت به محل حادثه اعزام و پس از مهار آلودگی از طریق بوم دریایی، نسبت به جمع آوری آلودگی با اسکیمر اقدام کردند.

او افزود: اهداف از پیش تعیین شده این مانور همانند اجرای الزامات قوانین ملی و بین المللی، حصول اطمینان از آمادگی گروه‌های عملیاتی، استفاده از توان همیاران ناجی و بالابردن سطح آگاهی دریانوردان و اشاعه فرهنگ حفظ محیط زیست دریایی بطور کامل محقق شد.

این مانور با بهره گیری از شناور‌های خدماتی شامل شناور‌های یدک کش علم کوه و ولشت، بارج مقابله با آلودگی پاک بوم ۳، بارج شهید خدادادی، قایق‌های تندر و همیار ناجی و با همکاری و مشارکت اداره‌های ایمنی و حفاظت دریایی، عملیات دریایی، حراست، روابط عمومی، یگان حفاظت و HSE در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر برگزار گردید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.