۶ کانون جوانان روستایی و عشایری در سیستان‌ و بلوچستان راه اندازی شد

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون ۶ کانون جوانان روستایی و عشایری با ۲۹۰ عضو در استان راه‌اندازی شده است.

بهزاد شهرکی  گفت: کانون جوانان روستایی نهادی مردمی، داوطلبانه و غیر انتفاعی به منظور تحقق اهداف توسعه روستایی و کشاورزی است که در این مدت در حوزه مراکز جهاد کشاورزی شهرستانهای زابل، ایرانشهر، فنوج، کنارک، مهرستان و بمپور راه‌اندازی شده است.

وی افزود عمده فعالیت این کانون‏‌ها نقش‌آفرینی جوانان روستایی و عشایری در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و محیط‌زیست در راستای توسعه پایدار بخش کشاورزی و جوامع روستایی و عشایری با رویکرد ایجاد روحیه تعهد، نوآوری، افزایش قدرت نفوذ در تصمیم گیری و بالا بردن انگیزه و توان رهبری جوان روستایی است.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اینکه متوسط سن جامعه بهره بردار استان حدود ۶۳ سال است و افزایش این روند تهدیدی جدی برای بخش کشاورزی خواهد بود ایجاد کانون‌ جوانان روستایی را فرصتی در جهت تشویق و ترغیب نسل جوان به ماندگاری در روستا و فعالیت در بخش‌های مختلف کشاورزی خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار