شروع تدریجی فعالیت سامانه بارشی در استان مرکزی از امروز

کارشناس هواشناسی استان مرکزی گفت بررسی الگوهای پیش بینی حاکی از شروع تدریجی فعالیت سامانه بارشی از ساعت بعدازظهر امروز از مناطق جنوب غرب و غرب استان است.

مرادی با اشاره به اینکه این سامانه بارشی به تدریج تا شب در سایر مناطق استان نیز شروع خواهد شد، افزود: بارش‌ها تا اواخر وقت جمعه و در بعضی مناطق تا ساعات بامداد شنبه تداوم خواهد یافت و عمده بارش‌ها به صورت باران خواهد بود، اما در ارتفاعات و بعضی مناطق کوهستانی در بعضی از ساعات بوه خصوص جمعه شب احتمال بارش برف وجود دارد.

او ادامه داد: در بعضی از ساعات سرعت وزش باد در استان افزایش خواهد یافت که در ارتفاعات و بعضی مناطق کوهستانی در هنگام بارش برف می‌تواند منجر به کولاک برف شود.

کارشناس هواشناسی گفت: بر این اساس از سوی اداره کل هواشناسی استان هشدار سطح نارنجی شماره ۱۴ در خصوص آبگرفتگی معابر، احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و بالا آمدن آب رودخانه ها، لغزندگی معابر و جاده‌ها، احتمال کولاک برف در گردنه‌های استان از اواخر وقت پنج شنبه تا بامداد شنبه صادر شده است.

مرادی ادامه داد: با عبور سامانه بارشی و جابجایی توده‌های هوا در ساعاتی از روز شنبه سرعت وزش باد در مناطقی از استان نسبتا شدید خواهد بود.

او افزود: همچنین از لحاظ دمایی بررسی‌ها نشان می‌دهد دمای هوا به خصوص دمای روزانه از فردا تا اواسط هفته آینده روند کاهشی خواهد داشت.

برچسب ها: باران ، برف ، استان مرکزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.