به نقل از شهرداری قم، حامد خسروی با اشاره به انجام طرح جامع موتورسیکلت در شهر قم و بررسی این پدیده در حیطههای مختلف ترافیکی اظهار کرد: در تحلیل تصادفات دریافتیم که رشد فوتیها در تصادفات موتورسیکلت با وسایل نقلیه سنگین بیشتر مشاهده میشود و حدود نیمی از تصادفات موتورسیکلتسواران به دلیل ضربه به سر و عدم استفاده از کلاه ایمنی بوده است.
وی افزود: بیش از ۴۰ درصد تصادفات موتورسیکلتسواران در تاریکی شب به وقوع میپیوندد و در این شرایط روشنی معابر و عدم وجود مشکل در چراغهای موتورسیکلت از اهمیت بسیاری برخوردار است.
مدیرکل مطالعات و برنامهریزی حملونقل و ترافیک شهرداری قم خاطرنشان کرد: در تصادفات جرحی تصادف سقوط از موتورسیکلت ۱۵ تا ۲۰ درصد و ۵ تا ۱۰ درصد نیز تصادفات بین موتورسیکلتسواران بوده است.
خسروی تأکید کرد: بر اساس تحلیلها، بیشترین تصادفات موتورسیکلت در بلوار غدیر، بلوار شهید خداکرم، بلوار امام خمینی (ره)، بلوار ۱۵ خرداد و بلوار امام رضا (ع) بوده است که در ادامه راهکارهایی برای حل این معضلات در فرایند مطالعات، تدوین خواهد شد.