ایجاد اعتبار برای مصارف فرهنگی مردم در سال آینده

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت : درصدد هستیم اعتباری برای مصارف فرهنگی مردم در سال آینده ایجاد شود.

سید مجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه این هفته شهر کرمانشاه، ضمن با اهمیت‌دهی ماه بهمن در تاریخ ایران اسلامی گفت : که نشاط در جامعه و امید به بهبود وضعیت موجود یک شاخص جدی در مدیریت اجتماعی است که این نشاط اجتماعی ایجادشده مردم در این ماه زبانزد بود.

وی اهمیت تبیین در این روز‌ها را بیش‌ازپیش دانست و افزود: امیدآفرینی در جامعه با آرمان‌گرایی در کنار واقع‌بینی سه ضلع مهم در جامعه امروز برای ایجاد نشاط اجتماعی لازم است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور لزوم مصارف فرهنگی دربسته معیشتی هر خانواده مهم برشمرد و تصریح کرد: ظرفیت‌های فرهنگی باوجوداینکه جزء ذخیره‌های ناملموس به‌حساب می‌آید، ولی از اهمیت بالایی برخوردار است لذا درصدد هستیم اعتباری برای مصارف فرهنگی مردم در سال آینده ایجاد شود.

وی با اشاره به اجرای پویش سنواتی «جمعه امید» در جمعه قبل از نیمه شعبان ادامه داد: در این پویش جمعه قبل از نیمه شعبان هرسال اجناس اصناف مختلف باقیمت مناسب‌تری توسط مردم خریداری می‌شود.

امامی اشاره‌ای به موازی‌کاری‌های صورت گرفته در فعالیت‌های راهبری در مساجد داشت و خاطرنشان کرد: این قبیل موازی‌کاری‌ها از چالش‌های فرهنگی استان محسوب می‌شود که نمی‌توان به‌سادگی عبور کرد.

وی با تأکید به اهمیت نقش نماینده ولی فقیه در استان برای رفع این موازی‌کاری‌های امورات فرهنگی گفت: نماینده ولی فقیه استان با عهده‌دار شدن این ابتکار عمل خواهد توانست با حذف این موازی‌کاری‌ها فضا‌های فرهنگی مطلوبی ایجاد کند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.