زیرساخت‌های هوایی کشور برای انجام پرواز عمره آماده است

سخنگوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: زیرساخت‌های هوایی و هوانوردی کشور برای انجام پرواز‌های حج عمره آماده است.

قربانعلی سخنگوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: زیر ساخت های هوایی کشور برای انجام پرواز حج عمره آماده بوده و در حال حاضر هم آمادگی کامل برای انجام این پروازها وجود دارد.

به گفته وی، فرودگاه های کشور آمادگی پذیرش مسافران را داشته اند همچنین ناوگان پهن پیکر شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران آمادگی کامل برای جابه جایی زائران حج عمره را دارد.

او ادامه داد : این هواپیماها پیش  از این در مسیر پروازهای منطقه قرار داشتند که برای انجام پروازهای عمره وارد این مسیر شدند و به دلیل تاخیر در انجام  پروازهای عمره ورود مجدد آنها به خط پروازی منطقه ای با دشواری و تاخیر همراه شد‌.

قربانعلی بیان کرد: هیچ مشکلی به لحاظ انجام عملیات عمره وجود نداشت و این مشکل در سطح دیگری قرار دارد و هیچ ارتباطی به لحاظ ساختار هوانوردی، نوع و کیفیت هواپیماهای جمهوری اسلامی ندارد چراکه این ناوگان هم اکنون در خط هوایی لندن و اروپایی پرواز می کنند.

وی تاکید کرد: شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از ابتدا تمام هماهنگی‌های لازم را برای انجام پروازهای عمره انجام داده است و عدم صدور مجوز ارتباطی با این شرکت ندارد بلکه مربوط به عدم صدور مجوز  از سوی دولت عربستان است.

سخنگوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران افزود: باید به این مسئله توجه شود، زمانی عربستان مجوز پروازهای حج را صادر می‌کند که پیش  از آن سازمان حج و زیارت تمام هماهنگی‌های لازم برای انجام این فریضه الهی را انجام داده باشد.

قربانعلی گفت: در واقع مجوز پروازهای حج مرحله آخر است که در صورت قطعی بودن هماهنگی‌ها توسط سازمان حج و زیارت با عربستان سعودی صادر می‌شود.

او گفت: موضوع حج عمره فراتر از دستگاه و صنعت هوایی کشور است و هیچ ارتباطی به دستگاه و یا صنعت هوایی کشور ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار