هریس در دیدار با زلنسکی: تا زمانی که جنگ طول بکشد از اوکراین حمایت می‌کنیم

معاون رئیس‌جمهور آمریکا در دیدار با رئیس جمهور اوکراین گفت که واشنگتن «تا زمانی که جنگ طول بکشد» آماده حمایت از این کشور در جنگ با روسیه است.

کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: «من و رئیس جمهور (بایدن) به کار خود برای تامین منابع و سلاح‌های مورد نیاز شما ادامه خواهیم داد. ما تا هر زمانی که [جنگ] طول بکشد با شما خواهیم بود».

به گزارش رویترز، هریس خواستار پرداخت خسارت به اوکراین شد و گفت: «ما تلاش خواهیم کرد تا مطمئن شویم [پس از جنگ] روسیه به اوکراین خسارت می‌پردازد». 

اظهارات هریس در حالی بیان می‌شود که نیرو‌های اوکراینی در ساعات اولیه امروز (شنبه) مجبور شدند به دلیل کمبود مهمات از شهر کلیدی «آودیئیفکا» عقب نشینی کنند. این تصمیم زمینه را برای بزرگ‌ترین پیشروی روسیه از ماه مه سال گذشته فراهم کرد. روسیه سال گذشته در این ماه موفق شده بود شهر «باخموت» را تصرف کند. 

سربازان اوکراینی در هفته‌های اخیر بار‌ها از کمبود مهمات و قدیمی بودن تجهیزات نظامی که غرب برای آنان می‌فرستد شکایت کرده‌اند. 

در همین حال، لایحه کمک‌های خارجی آمریکا که شامل کمک‌های نظامی به اوکراین است، علی‌رغم تصویب شدن در مجلس سنا، با مخالفت رئیس مجلس نمایندگان مواجه شده است. رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان می‌گوید که هیچ «برنامه فوری» برای تصویب این طرح ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۲۹ بهمن ۱۴۰۲
این یک باتلاق که ظاهرا زیباست ولی پایه های نفوذ وقدرت آمریکا را خواهد شکست وتکرار حذف آلمان درجنگ جهانی اینبار در مورد آمریکا خواهد بود
آخرین اخبار