مدیرکل بهزیستی ایلام:

۶ هزار نفر در ایلام از خدمات اورژانس اجتماعی بهره‌مند شدند

مدیرکل بهزیستی ایلام با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۶ هزار نفر از جمعیت استان از خدمات اورژانس اجتماعی برخوردار شده‌اند، گفت: خدمات ارائه شده به مردم استان در قالب تماس‌های تلفنی، مشاوره رایگان، مشاوره حضوری و اجتماعی بوده است.

حسین نورعلیوند مدیرکل بهزیستی ایلام در نشست تخصصی و هم اندیشی با مسئولان مراکز اورژانس اجتماعی استان ایلام در شهرستان مرزی دهلران با بیان اینکه هزینه‌های مشاوره و آزمایش ژنتیک برای خانوار‌های معلول پرداخت می‌شود، افزود: غربالگری در حوزه شنوایی و بینایی از دیگر اقدامات این سازمان برای جامعه هدف، کودکان و دانش آموزان است.

وی اجرای فعالیت‌ها و برنامه‌های پیشگیری از طلاق، خودکشی و اعتیاد را از دیگر اقدامات این نهاد برشمرد و اظهار داشت: ۱۵ مرکز اقامتی در استان فعال است و سالانه افزون بر هزار نفر در این مراکز پذیرش می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی استان ایلام یادآور شد: اورژانس اجتماعی یکی از برند‌های سازمان است و مداخله در بحران‌های فردی و اجتماعی در حوزه کودکان آسیب دیده و زنان بد سرپرست و سایر زمینه‌ها فعالیت دارد.

نورعلیوند به فعالیت ۳۲ مرکز مشاوره در استان و آسیب‌های نوظهور و نوپدید اشاره کرد و گفت: در اورژانس اجتماعی از نیرو‌های متخصص استفاده و این جلسات با هدف برنامه ریزی در راستای کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی دنبال می‌شود.

وی اضافه کرد: در هشت شهرستان ایلام اورژانس اجتماعی مستقر بوده و استقرار اورژانس اجتماعی در سایر شهرستان‌ها برای سال آینده در دستور کار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.