پرواز آمبولانس هوایی بال ثابت بر فراز آسمان زاهدان و انتقال فوری بیمار دچار سانحه به تهران+ فیلم

اولین پرواز آمبولانس هوایی بال ثابت سازمان اورژانس کشور بر آسمان زاهدان انجام و بیمار بد حال دچار سانحه خیلی فوری به تهران اعزام شد.

 علی عبدالرزاق نژاد رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: جوان 25 ساله ای که بر اثر تصادف دچار آسیب شدید از ناحیه سر شده بود بعد از دو نوبت عمل جراحی در زاهدان، جهت تکمیل مراحل درمان و جراحی مجدد، به تهران منتقل شد.

وی افزود: پس از حضور وزیر بهداشت ودرخواست رئیس دانشگاه درخصوص راه اندازی هواپیمای بال ثابت، خط ارتباطی برای هواپیمای بال ثابت برقرار  و اولین بیمار دچار سانحه از بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زاهدان جهت ادامه اقدامات درمانی به تهران منتقل شد.

وی با اشاره به اینکه این اقدام، مزیتی بزرگ در تسریع رساندن بیمار به مراکز درمانی تهران است ادامه داد:پیش از این، برای اعزام برخی بیماران به تهران، مجبور به استفاده از آمبولانس و طی مسیر زمینی بودیم.

وی همچنین گفت: بیمارانی که  عدم امکان ارائه خدمات درمانی تخصصی در مرکز درمانی اولیه و میسر نبودن انتقال زمینی و از دست رفتن زمان طلایی ، توسط این پرواز به تهران اعزام می شوند.

  آمبولانس هوایی بال ثابت، نوعی وسیله نقلیه بخش اورژانس است که برای کمک های پزشکی فوری در شرایطی اضطراری از آن استفاده می شود.
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار