مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد گفت: ۱۲ مرکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده که سه مرکز در سال ۱۴۰۱ و پنج مرکز در امسال مجوز فعالیت اخذ کرده‌اند.

زهیر حاجی حسینی مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته جوان (۳۰ بهمن الی ششم اسفندماه) با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه جوانان، به رتبه اول معاونت جوانان استان در کشور اشاره کرد و گفت: استان یزد همچنین رتبه اول ستاد ساماندهی امور جوانان در کشور و رتبه اول ارزیابی عملکرد ازدواج و حوزه خانواده را دارا است.

او با اشاره به اینکه استان یزد در پرداخت وام ازدواج در سال ۱۴۰۱ رتبه سوم را کسب کرد و در امسال نیز تاکنون رتبه دوم را دارد، تعداد متقاضیان وام ازدواج در سال گذشته را ۱۴ هزار و ۴۴۷ نفر اعلام کرد که از این تعداد ۱۴ هزار و ۴۷ نفر وام ازدواج را اخذ کردند. امسال  نیز تاکنون ۱۳ هزار و ۴۱۳ نفر متقاضی وام شدند که از این تعداد ۱۰ هزار و ۳۲۴ نفر این وام را اخذ کردند.

حاجی‌حسینی با اشاره به آمار ازدواج بیان کرد: در سال گذشته پنج هزار و ۹۸۶ ازدواج رقم خورده است، امسال این آمار تا یکم مردادماه، دو هزار و ۳۸۳ ازدواج بوده است. همچنین در سال گذشته دو هزار و ۲۵۲ طلاق و در امسال تا یکم مردادماه، ۷۱۶ طلاق ثبت شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد با اشاره به برگزاری کارگاه‌های پیش از ازدواج نیز گفت: ۲۷۰ کارگاه آموزشی پیش از ازدواج در سال گذشته و در ۱۰ ماهه اول امسال، ۱۶۰ کارگاه برگزار شده که زوج‌های جوان به صورت رایگان از آموزش‌های لازم بهره‌مند شدند.

او با اشاره به اینکه برنامه‌های متنوعی در هفته ازدواج برگزار شد، برگزاری جشن‌های وصال در تمامی شهرستان‌ها را یادآور شد و افزود: در سطح استان ۱۳ جشن با حضور ۶۵۲ زوج برگزار و با برنامه‌های متعددی همراه بود.

حاجی‌حسینی با اشاره به فعالیت ۱۲ مرکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده بیان کرد: از این تعداد سه مرکز در سال ۱۴۰۱ مجوز اخذ و فعالیت خود را آغاز کردند. امسال نیز تاکنون پنج مرکز مجوز اخذ و در حال فعالیت هستند.

او ارائه مشاوره رایگان در هفته جوان در قالب ۱۶۹۶ جلسه برای زوجین در سال ۱۴۰۱ و ۱۶۶۵ جلسه مشاوره در ۹ ماهه اول امسال را از دیگر اقدامات برشمرد و از برگزاری اولین جشنواره ملی فیلم کوتاه «زندگی» به میزبانی استان یزد خبر داد و گفت: یکی از مفاهیمی که با جوان امروز می‌توان وارد بحث شد، مفهوم زندگی است و البته کمتر به ابعاد آن پرداخته شده و مورد بررسی قرارگرفته است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه اقدامات و برنامه‌ها در حوزه‌های مرتبط با جوانان حول مفهوم و محور زندگی رقم خواهد خورد اظهار کرد: موضوع ازدواج یکی از مأموریت‌های اصلی این نهاد بوده و خانواده و فرزندآوری نیز از مفاهیمی است که مأموریت داریم، برنامه داشته باشیم. 

او بیان کرد: با توجه به اینکه تولید محتوا در حوزه‌های مرتبط با جوانان در سطح کشور ناچیز بود و اگر هم وجود دارد، فضایی برای بروز و نمایش نیست، اولین جشنواره فیلم زندگی به همت استان یزد برنامه‌ریزی و مورد حمایت وزارتخانه قرار گرفت و در ستاد ساماندهی جوانان نیز مورد حمایت استاندار یزد واقع شد و ان‌شاءالله در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.