هشدار شرکت آب منطقه ای به ساکنین روستا‌های پایاب سد سیازاخ

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای کردستان گفت: به دلیل بارندگی ها و افزایش آب ورودی به سد سیازاخ دیواندره، اهالی روستای شیخ‌حیدر هرچه سریعتر نسبت به تخلیه اراضی تملک شده، اقدام کنند.

آرش آریانژاد مدیر عامل شرکت آب منطقه ای کردستان در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: گفت: باتوجه به بارندگی‌های قابل ملاحظه در روز‌های اخیر، ورودی آب به داخل مخزن سد سیازاخ دیواندره بصورت چشمگیری افزایش یافته، به نحوی که حجم مخزن آن به ٧٠ میلیون مترمکعب، رسیده است.

وی گفت: با توجه به حجم بالای رواناب به سد سیازاخ و احتمال افزایش حجم مخزن سد مذکور به بیش از ۱۱۰ میلیون متر مکعب، در روزهای آتی منازل قدیمی و اراضی کشاورزی روستای شیخ‌حیدر و بخشی از اراضی کشاورزی روستای گله‌سور که در سنوات گذشته توسط این شرکت، تملک شده و اکنون جزء املاک دولت (وزارت نیرو) محسوب می‌ شود؛ بطور کامل زیر آب خواهند رفت.

 آریانژاد با بیان اینکه خسارات تملک اراضی به کشاورزان و مردم محل پرداخت شده، تاکید کرد: باتوجه به آماده‌سازی سایت جدید توسط این شرکت و همچنین تحویل این اراضی به بنیاد مسکن، جهت واگذاری پلاک‌ها به مردم شریف این منطقه، لذا ضمن انتظار می رود در راستای پیشگیری از هرگونه حوادث احتمالی جانی و مالی،  در اسرع وقت نسبت به تخلیه املاک مذکور، اقدام شود.


بیشتر بخوانید


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.