علی محبی روز یکشنبه در آیین تجلیل از پژوهشگران برتر استان قم، گفت: تدوین نقشه اجرای سند تحول آموزشوپرورش بعد از ۱۰ سال در پنج گام آماده و برای تصویب و ابلاغ به شورایعالی آموزش برای اجرا، ارائه شدهاست.
رئیس مطالعات پژوهشگاه وزارت آموزشوپرورش بیان کرد: یکی از ابعاد مهم این سند تعریف دقیق و اصولی از مدرسه در تراز تمدن نوین اسلامی است که میتواند زمینهساز تحول در نظام تربیتی باشد.
محبی عنوان کرد: هم اینک در بخش آموزشوپرورش و تعلیموتربیت حتی یک مرکز مستقل دررابطه با امور پژوهشی و تحقیقاتی وجود ندارد که نشان از مظلومیت این بنیادی است.
رئیس مطالعات پژوهشگاه وزارت آموزشوپرورش عنوان کرد: یکی از آفتهای مهم جامعه علمی و حکمرانی ما، تصمیمسازی و عمل بدون انجام تحقیقات لازم است و بیشتر طرحهای تحقیقاتی محققان از سالهای گذشته بدون استفاده ماندهاست.
محبی با بیان اینکه هم اکنون ۲۰ نوع مدرسه در کشور وجود دارد، گفت: هم اینک امکان و فضای لازم برای پذیرش دانشآموزان بااستعداد روستایی در مدارس سمپاد وجود ندارد که لازم است برای جبران این نقیصه تدابیر درستی اندیشیده شود.
رئیس مطالعات پژوهشگاه وزارت آموزشوپرورش اظهار داشت: طبق تغییراتی که در مصوبات گذشته انجام شده امکان درآمدزایی از فضاهای مدارس بهزودی عملیاتی خواهد شد.
شایان ذکر است در این مراسم از از ۳۰۸ پژوهشگر برتر استان قم در رشتههای مختلف علمی تجلیل شد.