عضو هیات رئیسه انجمن صنفی شتاب دهنده‌های خراسان رضوی گفت: جایگزینی الکتروموتورهای پرمصرف، ناترازی انرژی در این استان را مهار می‌کند، پویش ملی بهینه‌سازی و مدیریت مصرف انرژی با هدف ارائه محصول و ایده‌های نوآورانه برای جایگزینی الکتروموتورهای پر مصرف است.

حمیدر رضا خجسته عضو هیات رئیسه انجمن صنفی شتاب دهنده‌های خراسان رضوی گفت: بهینه سازی مصرف و کمک به مهار مشکل ناترازی انرژی و کاهش تاثیر مخرب آن بر صنعت، کمک به شکل گیری فضای تعاملی بین بازیگران اکوسیستم نوآوری و کمک به شبکه سازی در راستای جذب سرمایه گذاری، تبادل فناوری و توسعه بازار موتورهای الکتریکی پربازده از اهداف پویش ملی بهینه سازی مصرف است.

او افزود: از محورهای اصلی و تخصصی این پویش می توان به بهینه سازی مصرف انرژی به وسیله جایگزینی الکتروموتورهای کم بازده و قدیمی موجود با الکتروموتورهای با فناوری بالا و پربازده در لوازم خانگی، طرح های نوآورانه و مبتکرانه برای تامین سرمایه و جایگزینی الکتروموتورهای پرمصرف اشاره کرد.

عضو هیات رئیسه انجمن صنفی شتاب دهنده‌های خراسان رضوی ادامه داد: طرح های نوآورانه و فناورانه برای طراحی و ساخت الکتروموتورهای پر بازده و بهینه مطابق با آخرین استانداردهای روز دنیا، استقرار استاندارد بهره‌وری انرژی با رده های A و بالاتر در محصولات دارای برچسب انرژی و ارتقای عملکرد الکتروموتورهای مورد استفاده در لوازم خانگی با استفاده از فناوری های به روز از دیگر محورهای پویش مزبور است.

خجسته با اشاره به اینکه هدف اصلی از کار آفرینی، ارزش آفرینی است اما فرآیند کارآفرینی همواره با عدم قطعیت و ریسک پذیری همراه بوده است، بیان کرد: اکوسیستم نوآوری فعال می‌تواند با بهره گیری از توانمندیهای همه ذینفعان برای ارزش آفرینی مشترک و کاهش عدم قطعیت موثر باشد، در این پویش ملی ارائه مدل عملیاتی از ارزش آفرینی در حوزه بهینه‌سازی مصرف انرژی دنبال می‌شود.

او تصریح کرد: بر همین اساس سومین رویداد ملی حوزه بهینه سازی و مدیریت مصرف انرژی از ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان انرژی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و همراهی صندوق نوآوری و شکوفایی آغاز شده است.

عضو هیات رئیسه انجمن صنفی شتاب دهنده‌های خراسان رضوی تاکید کرد: مخاطبان این رویداد می توانند با مراجعه به صفحه رسمی دبیرخانه پویش ملی به آدرس: https://mahamtoos.ir/pooyesh۱۴۰۲/ مراجعه و نسبت به تکمیل فرم حضور در پویش و همچنین کسب اطلاعات بیشتر اقدام کنند، طرحهای برتر در بهمن ماه ۱۴۰۳ اعلام می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.