مدیرکل اداره نظارت بر نمایش فیلم سازمان سینمایی از رقابت تنگاتنگ فیلم‌ها برای اکران نوروز و سختی کار انتخاب برای بستن جدول اکران نوروزی خبر داد.

روح الله سهرابی مدیرکل اداره نظارت برنمایش فیلم سازمان سینمایی با تاکید بر رقابت فیلم‌ها برای حضور در سبد اکران نوروزی گفت: خوشبختانه امسال فیلم‌های با کیفیت و مناسب اکران نوروزی جوابگوی ظرفیت تعریف شده برای این بازه زمانی هستند، اما با توجه به تقارن عید نوروز و ماه مبارک رمضان، حساسیت و پیچیدگی تنظیم جدول عادلانه و البته مناسب با سلایق و علایق مخاطبان نیز بیشتر از سال‌های قبل است.

وی با اشاره به ظرفیت اکران نوروز و تعداد فیلم‌هایی که در این بازه زمانی می‌توانند به روی پرده روند، افزود: اصولا ۸ سرگروه سینمایی امکان تغییر فیلم خود را دارند و با توجه به شرایط اکران و ملاحظات مختلف، بین ۶ تا ۸ فیلم به روی پرده خواهند رفت تا ضمن رعایت تنوع در سبد اکران، فیلم‌ها موجب لطمه به یکدیگر نشوند. ضمن اینکه به دلیل نزدیکی عید نوروز و عیدسعید فطر، اکران دوم عید نوروز مطابق با آیین‌نامه و منوط به افتادن کف فروش خواهد بود.

سهرابی با اشاره به تعداد بالای فیلم‌های متقاضی اکران و تعداد قابل توجه آثار پر مخاطب اجتماعی، کمدی، دفاع مقدس و کودک و نوجوان که آماده اکران هستند عنوان کرد: سال آینده کار شورای صنفی نمایش برای ایجاد عدالت در اکران، بسیار سخت خواهد بود چرا که آثار پرمخاطبی در صف اکران حضور دارند لذا بازگشت به آیین‌نامه و تصمیم‌گیری و اقدام مطابق با مقررات و قوانین اعلام شده امری ضروری است و با همراهی و تعامل شورای صنفی بر اساس آیین‌نامه اقدام خواهد شد.

 وی با گلایه از آن دسته منتقدان که سازمان سینمایی را به حمایت بی‌چون و چرا از سینمای کمدی متهم کرده‌اند و ماه‌ها این نقطه قوت و قله افتخار سازمان سینمایی دولت سیزدهم را وارونه جلوه داده و زیرسوال برده‌اند اظهار کرد: حتی اگر این نقطه نظرات به ظاهر دلسوزانه باشد، اما در رویکرد کلان و دوراندیشانه، نه تنها کمکی به سینما و اقتصاد آن نخواهد کرد بلکه در تضاد با مصالح و پیشرفت و رشد سینما خواهد بود.

مدیرکل نظارت بر نمایش فیلم سازمان سینمایی به مخاطبان حدود ۲۷ میلیونی سینما طی کمتر از ۱۱ ماه از سال که بالاترین تعداد مخاطب طی ۲۵ سال گذشته است اشاره کرده و گفت: اگر مخاطبان همه بخش‌ها اعم از سینما‌های اکران، سینماسیار و جشنواره‌ها را حساب کنیم به عددی بیش از ۲۸ میلیون مخاطب طی ۱۱ ماه خواهیم رسید و دست اندرکاران امر می‌دانند دستیابی به این آمار استثنایی کار ساده‌ای نیست که اگر بود طی چند دهه اتفاق می‌افتاد، اما متاسفانه برخی دوستان بدون در نظر گرفتن دستاورد‌ها و بدون رعایت انصاف، صرفا مسیر تخریب در پیش گرفته‌اند و لحن و بیان خود از ورشکستگی، رکود و فلاکت سینما در ماه‌های آغازین مدیریت جدید را با چرخشی نامحسوس به سمت و سوی ورشکستگی سینمای غیرکمدی بردند حال آنکه پرفروش‌ترین فیلم‌های کودک و نوجوان و فیلم‌های اجتماعی نیز مربوط به همین دوره است. البته در اینکه سینمای غیرکمدی نیز باید به فروشی قابل دفاع و منطقی برسد شکی نیست، اما عقب‌ماندگی چند ده ساله در امر اقتصاد سینما را نمی‌توان یک ساله و دوساله جبران کرد.

منبع: سازمان سینمایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.