راهیابی پنج اثر از هنرمندان کرمانشاهی به جشنواره سروسیمین

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از راهیابی پنج اثر از هنرمندان کرمانشاهی به مرحله نهایی هشتمین جشنواره بین المللی صنایع دستی و هنر‌های دستی فجر (سرو سیمین) خبر داد.

امین کوگانی معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به برگزاری هشتمین جشنواره بین المللی صنایع دستی سرو سیمین، گفت : پس از اینکه فراخوان جشنواره اعلام شد، ۹ اثر از هنرمندان صنایع دستی کرمانشاه را به این جشنواره ارسال کردیم.

وی تصریح کرد: پس از داوری اولیه، از این تعداد پنج اثر که در حوزه گلیم بافی و نقاشی رو چرم هستند به مرحله بعدی راه پیدا کنند.

معاون صنایع دستی کرمانشاه با بیان اینکه در جشنواره بین المللی صنایع دستی سرو سیمین آثار هنرمندان صاحب سبک حضور دارند، عنوان کرد: آثاری که به این جشنواره راه پیدا می‌کنند باید از نظر طراحی، تکنیک، کیفیت مواد اولیه، کاربردی بودن، زیبایی اثر و... فاخر و منحصربفرد باشند.

وی خاطرنشان کرد: طی روز‌های آینده آثار برگزیده این جشنواره اعلام خواهند شد و انتظار داریم که از بین پنج اثر راه یافته از استان به مرحله نهایی، حداقل دو اثر برگزیده شود.

کوگانی با اشاره به حضور کشور‌های مختلفی در این جشنواره، اظهار کرد: پیوند نسلی، پاسداشت هویت در پهنه جهانی و رویکرد مردمی سازی صنایع دستی و تحقق اقتصاد هویت بنیان از جمله اهدافی است که در این جشنواره دنبال می‌شود.

به گفته این مسئول، شهر‌ها و روستا‌های ثبت ملی و جهانی شده کشور و هنرمندانی از کشور‌های مختلف در این جشنواره حضور دارند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.