یمن: با حملات دشمنان، مقابله به مثل می‌کنیم

شورای عالی سیاسی یمن اعلام کرد که صنعاء در راستای تثبیت قاعده مقابله به مثل، همچنان با کشور‌های متخاصم برخورد می‌کند.

شورای عالی سیاسی یمن امروز دوشنبه تأکید کرد که موضع این کشور «در قبال غزه ثابت است و تا زمانی که حملات صهیونیست‌ها به غزه متوقف نگردد و دارو و غذا وارد این منطقه نشود، از موضع خود عقب نخواهد نشست».

شورای عالی سیاسی یمن با برگزاری جلسه‌ای به ریاست مهدی المشاط، گفت: «یمن همچنان در راستای تثبیت قاعده مقابله به مثل، با کشور‌های متخاصم برخورد می‌کند».

این نهاد یمنی ضمن قدردانی از عدم تبعیت کشور‌های همجوار سواحل یمن از دستورات آمریکا برای حمایت از رژیم صهیونیستی، از دستاورد‌های ارتش کشور خود که برای حمایت از مردم فلسطین است، قدردانی کرد.

شورای عالی سیاسی یمن، حضور مردم این کشور در تظاهرات‌های حمایتی از فلسطین را نشانگر «هویت ایمانی و اصالت ملت یمن» دانست و تأکید کرد: از همه مردم می‌خواهیم که هر هفته، به تظاهرات خود ادامه دهند.

در ادامه حملات حمایتی یمن به کشتی‌های انگلیسی و آمریکایی، یحیی سریع سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن امروز اعلام کرد که ارتش این کشور کشتی انگلیسی «RUBYMAR» را در حمایت از مظلومیت ملت فلسطین و پاسخ به تجاوزات به یمن، در خلیج عدن هدف قرار داده است.

وی با اشاره به وارد آمدن خسارت شدید به این کشتی و تخلیه ایمن کادر آن، رهگیری و سرنگونی یک فروند پهپاد MQ۹ که درحال انجام اقدامات خصمانه در الحدیده بود را نیز تایید کرد.

شبکه المیادین لبنان امروز به نقل از منابع آگاه درباره هدف قرار دادن این کشتی نوشت که محموله این کشتی آمونیاک بود که در خلیجِ عدن هدف نیروی دریایی یمن قرار گرفت و با سلاح دقیق و جدیدی که هنوز ماهیت آن فاش نشده، در آب غرق شد.

 یک شرکت امنیتی نیز گزارش داد که مالک این کشتی انگلیسی در حال بررسی گزینه‌های مختلف برای یدک‌کش و خارج کردن قطعات این کشتی از خلیج عدن است.

منابع آگاه گزارش دادند که واشنگتن چندی پیش، پس از سرنگونی شماری از پهپاد‌های MQ۹ در یمن، آن را ارتقاء داد، اما با این وجود، سلاح‌های دفاعی جدید یمن باز این نوع پهپاد را سرنگون کرد و این موضوع برای آمریکایی‌ها غافلگیر کننده بود.

منبع: فارس

برچسب ها: یمن ، فلسطین ، جنگ غزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار