غربالگری رایگان سه سرطان شایع در یزد

معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد گفت:غربالگری سرطان‌های پستان، دهانه رحم و روده بزرگ به صورت رایگان در مراکز خدمات جامع سلامت استان انجام می‌شود.

شریفی معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد گفت: بعضی از سرطان‌ها تنها با معاینه پزشکی و آزمایشات تکمیلی تشخیص داده می‌شوند و افراد جهت غربالگری و تشخیص زودهنگام می‌توانند به مراکز خدمات جامع سلامت استان یزد مراجعه کنند.

وی افزود: تشخیص زود هنگام سرطان به این معنی است که ما علائم هشداردهنده سرطان را بدانیم تا اگر این علائم را درخود پیدا کردیم هرچه زودتر به مرکز خدمات جامع سلامت مراجعه کنیم.

شریفی ادامه داد: غربالگری به ما کمک می‌کند تا در افرادی که هیچ علامت هشدار دهنده‌ای برای سرطان ندارند، اما به دلیل شرایط جنسی (مثلا سرطان پستان) یا سنی خاص (مثلاً سن بالای پنجاه سال در سرطان روده بزرگ) بالقوه در معرض سرطان هستند اقدامات تشخیصی به موقع را انجام دهیم.

معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد گفت: غربالگری سرطان پستان در مراکز و پایگاه‌های سلامت استان برای خانم‌های سنین ۳۰ تا ۶۹ سال به صورت رایگان انجام می‌شود.

 شریفی خاطرنشان کرد: غربالگری سرطان روده بزرگ برای افراد بین ۵۰ تا ۶۹ سال و بررسی سرطان پستان در سطح یک (مراکز و پایگاه‌های خدمات جامع سلامت و مراکز بهداشت) کاملا رایگان است و در غربالگری سرطان دهانه رحم جهت خانم‌های سنین ۳۰ تا ۵۵ سال فقط هزینه آزمایش به قیمت دولتی دریافت می‌شود.

وی تصریح کرد: استان یزد در ۱۰ سرطان شایع کشور، جایگاه اول تا سوم را دارد و یکی از پرخطرترین استان‌های کشور در زمینه سرطان است.

شریفی بیان داشت: سرطان، جایگاه دوم مرگ بعد از مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی را در استان دارد به گونه‌ای که مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی -عروقی ۳۴ درصد و مرگ ناشی از سرطان ۱۵ درصد است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.