قائم مقام ایران خودرو گفت: تولید پژو پارس که پیش از این اعلام شده بود تا پایان امسال متوقف خواهد شد در صورت لزوم تا اطلاع بعدی و اتمام تعهدات شرکت به ثبت نام کنندگان، تداوم خواهد یافت.

اردشیر امینی  اظهار کرد: خودرو پژو پارس به لحاظ کیفیت و کمیت خودرویی است که برنامه ریزی شده بود به دلیل ملاحظات خاص که یکی از آنها قدیمی بودن پلتفرم آن است به صورت محدود تولید و تا پایان امسال نیز (خط تولید) متوقف شود.

وی با بیان اینکه میزان ثبت نام برای پژو پارس در سامانه فروش یکپارچه، متناسب با میزان توانایی شرکت ایران خودرو نبوده است، افزود: بیش از ۲۴۶ هزار نفر برای پژو پارس در سامانه خرید ثبت نام کرده اند در حالی که این شرکت توانایی تولید و تحویل به ۱۱۸ هزار نفر را تا پایان امسال داراست.

قائم مقام مدیرعامل در بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش شرکت ایران خودرو ادامه داد: این شرکت در راستای مشتری مداری و احترام به مردم مکاتباتی را با مسوولان ذیربط انجام داده است که اگر این مجوز صادر شود تولید خودرو تا زمان تحویل آخرین سفارش ثبت نام شده ادامه پیدا خواهد کرد.

امینی با یادآوری ملاحظات دولت در خصوص توقف خط تولید پژو پارس به دلیل ایمنی پایین آن گفت: اگر تصمیم توقف تولید این خودرو نهایی شود، تولید آن تا پایان امسال ادامه و سپس متوقف خواهد شد.

وی گفت: در چنین شرایطی شرکت ایران خودرو در راستای مشتری مداری، یک خودرو نزدیک به پژو پارس را که سورن ایکس یو پی بوده و دارای ایمنی بالاتری است به مشتریان خود تحویل خواهد داد و تفاوت قیمت را نیز به صورت اقساطی خواهد گرفت تا ضمن آنکه مشتری خودرو بهتری می گیرد؛ فشار مالی کمتری متحمل شود.

تولید بیش از ۵۸۰ هزار دستگاه خودرو تا پایان امسال

قائم مقام مدیرعامل در بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش شرکت ایران خودرو ادامه داد: هدف گذاری شرکت ایران خودرو تولید بیش از ۵۸۰ هزار دستگاه خودرو تا پایان امسال است که این رقم در مقایسه با سال گذشته ۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی هدف ایران خودرو را تمرکز بر روی ارتقای کیفیت و کنترل قیمت و اجابت درخواست مردم در کوتاه ترین زمان ممکن عنوان کرد و افزود: امروز جامعه به دنبال یک سفر جامع است یعنی مایل است مشتری از زمانی که یک خودرو را خریداری می کند تا زمانی که نیاز به تعمیر و نگهداری و اسقاط پیدا کرده و خودرو جدیدی جایگزین آن می شود؛ به صورت یکپارچه توسط یک سازمان صورت گیرد.

امینی در زمینه اقدامات انجام شده در شرکت ایران خودرو برای ارتقای کیفیت خودروهای تولیدی نیز گفت: به دلیل شرایط تحریم ناچاریم از پلتفرم قدیمی استفاده کنیم و چون شرکت های خودروساز اروپایی از جمله پژو که با ایران خودرو مشارکت داشتند ارتباط خود را به یکباره قطع کردند، سرمایه گذاری و تامین منابع انسانی دوجانبه در این زمینه معطل مانده است.

قائم مقام مدیرعامل در بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش شرکت ایران خودرو یادآور شد: در چنین شرایطی که با واسطه ها مواجهیم، چون در قطعه سازی و تامین دانش فنی ما واسطه دخیل می شود، کنترل کیفیت سخت شده؛ از این رو بعضا خودروهای تولیدی در تامین قطعه دچار کاهش کیفیت می‌شود.

وی تاکید کرد: برای حل این مشکل به دنبال آن هستیم که تامین کنندگان قطعه برای تولید یک خودرو را به صورتی پایش کنیم که یک خودرو با کیفیت و مقبول را تولید و تحویل مشتری دهیم.

ارتقای کیفیت با تولید خودرو ملی امکان پذیر است

وی با بیان اینکه شرکت ایران خودرو به دنبال آن است که داخلی سازی یک خودرو را از صفر تا صد انجام دهد تا کنترل کیفیت در آن اتفاق بیفتد اضافه کرد: وقتی دچار تحریم می شویم پلتفرم باید تغییر کند و وقتی این اتفاق می افتد دچار یک خلاء در تولید می شویم که باید سریعا جایگزین شود.

امینی ادامه داد: در همین راستا دستیابی به یک خودرو ملی از اهمیت فراوانی برخوردار است و بر همین اساس هفته گذشته خودرو "ری را " ( K۱۲۵ ) که از صفر تا صد داخلی سازی شده و توسط متخصصان ایران خودرو تولید شده است، رونمایی شد.

وی با بیان اینکه ارتقای کیفیت مقوله ای است که می‌تواند روی توانمندی خودمان محقق شود افزود: وقتی روی توانمندی سایر کشورها حساب باز می‌کنیم اگر توقف و خلاء ایجاد شود آن مشکل به ما ارتباط پیدا می کند در حالی که دلیل واقعی آن به بدعهدی شرکت تامین کننده قطعه و شرکای تجاری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۰۳ اسفند ۱۴۰۲
به خدا اگر قطعات پژو پارس را از لوازم فروشی ها بخری و خودت سر هم کنی خیلی زیاد هزینه ات شود ۴۰۰ میلیون چکار دارند می کنند این خودرو سازان با ملت کسی هم برخورد نمی کند با آنها ، امروز در خبرها خواندم شهرداری تهران گفته اتوبوسهای وارداتی ارزانتر از اتوبوسهای ساخت داخل هست ، این هم جهت صحت حرفم که گفتم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۰۳ اسفند ۱۴۰۲
زمستون تموم شد
کی قراره الویت های زمستون رو بدهند؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۰۲ اسفند ۱۴۰۲
به روزش کنید نه گرانش کنید با چهارتا آبشن برقیش کنید.....
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۰:۴۰ ۰۲ اسفند ۱۴۰۲
سلا لطفا درباره افزایش قیمت خودرو که به تازگی توسط خودرو سازان اعمال شده خبرکارکنید...وازطرف ما مطالبه کنید.
واقعا درحق مردم ظلم میکنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۶ ۰۲ اسفند ۱۴۰۲
گاوشیرده رو مگر میشه بندازن دور??
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۱ ۰۲ اسفند ۱۴۰۲
ماشین به این عزیزی چرا توقف پیدا کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۶ ۰۲ اسفند ۱۴۰۲
حالا تکلیف پارس elxکه سال آینده نوبتمون هست چی میشه؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۰:۵۸ ۰۲ اسفند ۱۴۰۲
ما الان نوبتمون بود برا دنا پلاس معمولی اما میگن باید دناپلاس توربو بگیری ۵۵۰ میلیون. نمیخوای ،نگیر نوبتت حذف میشه . به همین راحتی کسی ام پاسخگو نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۱ ۰۱ اسفند ۱۴۰۲
آدم با شنیدن این خبر یاد اون سالهای نه چندان دوری می افته که سالی چند بار جشن خودکفایی گندم تو کشور میگرفتن و باز آخر سری میرفتن گندم از خارج وارد میکردن. برادره من تو تا دره مرزها رو به روی صنعت و تکنولوژی روزه دنیا باز نکنی کماکان باید پژو پارس و پراید و سمندتو تولید کنی . پس تا هنوز پیروز نشدی جشن نگیر.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۳ ۰۱ اسفند ۱۴۰۲
پژو پارس فرانسه از بنز هم بهتر است.
فوق العاده اس...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۳ ۰۱ اسفند ۱۴۰۲
بستگی به مافیای حکومتی دارد
Poland
ناشناس
۲۲:۵۲ ۰۱ اسفند ۱۴۰۲
به نظرم در تمام کارخانه های خودرو سازی ایرانی رو تخته و ماشین های اسقاطی و تصادفی کشور های دیگه رو وارد کنیم به صرفه تر است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۳ ۰۱ اسفند ۱۴۰۲
من خودم کارمند ایران‌خودرو هستم ما خودمون تولیدات خودمونو سوار نمیشیم پول ماشین صفرو بردارید برید دسته دوم خارجی بگیرید خیلی بهتره.
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۲۱:۴۹ ۰۱ اسفند ۱۴۰۲
من حامی تولید داخل هستم ولی بخدا اینها تولیداتشون را گرون میفروشند و هیچ کیفیتی هم ندارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۷ ۰۱ اسفند ۱۴۰۲
چرا یه خودروی بی کیفیت باید تولید بشه ، سایپا خودروهای تیبا و پراید رو از رده خارج کرد ، ایران خودرو هم همین کارو باید بکنه
Iran (Islamic Republic of)
امین
۲۰:۰۷ ۰۱ اسفند ۱۴۰۲
مکر این مملکت صاحب نداره که ایران‌خودرو هر چی دلش میخواد انجام بده باید به تعهدات خود عمل کنه 200 هزار نفر یک سال منتظر خودرو ایستادن قیمت از 175میلیون به 333میلیون رسیده آخه مردم چه گناهی دارن درباره بازی درمیارید ما فقط پارس میخوایم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۵ ۰۱ اسفند ۱۴۰۲
خیلی ساله صاحب نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۸ ۰۱ اسفند ۱۴۰۲
مردم نه دلالان منتظر ند بخرند مصرف کننده واقعی توانایی خرید ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۲ ۰۱ اسفند ۱۴۰۲
بده ۱ میلیارد ایرانی ثابت کرده که می‌خره و عادت کرده به خریدن و صف کشیدن.
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۲۲:۱۳ ۰۱ اسفند ۱۴۰۲
ملت بالاخره مجبورن این دورباطل رومتوقف کنن ""
ملت ایران هرچی بیشترخودروی آشغال سواربشن بیشترضررمیکنن ""
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۰۱ اسفند ۱۴۰۲
چطور ممکنه مبسر 4ساله کلاس 10.9.8.7.6با5تا میشه 11تا
حالا حکایت پژو ست 800کیلو اهن پلاستیک 700.ملیون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۸ ۰۱ اسفند ۱۴۰۲
نهادهای نظارتی و حقوقی باید ورود کنند و شرکت را ملزم به ایفای تعهدات خود بکنند بعد از یکسال و اندی انتظار حالا بامبول در میارن من فقط خودرو ثبت نامی خودمو می خوام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۷ ۰۱ اسفند ۱۴۰۲
فقط پارس نیست
تمام دنا های معمولی هم شده دنا شش دنده ef7p با قیمت ۵۵۰ میلیون که با دنا ۳۷۰ تومنی خیلی فاصله داره
از کجا بیارن ؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۰:۴۸ ۰۲ اسفند ۱۴۰۲
همین بلارو سر ماهم اوردن.بعداز ۲سال انتظار میگن بیا ۵۵۲بده برا دناپلاس توربو دنده ای. اقا ما همون معمولیشو میخوایم .بخدا پولمون نمیرسه به ۵۵۰میلیون. ما اعتراضمونو به کی بگیم این حداز بی انصافی هم نوبره بخدا وزارت صمت هم که انگار خوابه.
Iran (Islamic Republic of)
حشمت
۱۸:۴۳ ۰۱ اسفند ۱۴۰۲
ما هیچ خودرویی بجای پارس نمیخوایم فقط خودش.. اگه هم به جای پارس بخوان سورن بدن باید به همون قیمت پارس حساب کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۳ ۰۱ اسفند ۱۴۰۲
فرقش با 405 چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۳:۴۲ ۰۱ اسفند ۱۴۰۲
دوست عزیز به نکته مهمی اشاره کردی باید گفت فرقش با لگن چیه؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۲ ۰۱ اسفند ۱۴۰۲
اصولاً خودرو ها یا بخاطر اتاق و یا بخاطر موتور استاندارد پاس می کنند نه بخاطر صندلی و روکش صندلی و تو دوزی داخل پس وقتی سمند سورن و پژو پارس استاندارد لازم نگرفته اند اینکه موتور پژو بره زیر همون اتاق سمند سورن خوشگل شده آیا استاندارد داره!!!؟؟
این فیلم سیانسا نقش پلیس خوب و بد بازی کردن ارگان ها و پاس کاری افراد ثبت نامی به اينطرف اون طرفه
افرادی که اسفند پارسال برنامه فروش دادند بدون اینکه جزئیات از تعداد و نوع خودرو قیمت حالا باید تاوان پس بدهند به ملتی که یکسال علاف شدند این مابه تفاوت قیمتی رو از جیب مبارک پرداخت کنند،
یا سود 100 میلیون مسدودی افراد رو به بجای دو ماه به مدت یکسال پرداخت کنند،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۸ ۰۱ اسفند ۱۴۰۲
اقا تکلیف دنارا مشخص کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۴ ۰۱ اسفند ۱۴۰۲
بجای پارس ری را بدین اقساطی .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۶ ۰۱ اسفند ۱۴۰۲
نام ایران خودرو رو تغیر بدهید لطفا
به جاش چینی خودرو و........‌‌
Iran (Islamic Republic of)
وای جی سی منتشر کن
۱۶:۵۶ ۰۱ اسفند ۱۴۰۲
ایران خودرو = ویران خودرو
هم خودش ویران است
هم زندگی ما ثبت نام کنندگان در سامانه یکپارچه را ویران کرده
جالبه حتی در مورد بعضی از ثبت نام کنندگان در سامانه یکپارچه را که نوبت آنها به سال ۱۴۰۳ افتاده بود را از محل ظرفیتهای خالی تارا در سال ۱۴۰۲ جایگزین کرد ولی الان ماشین تارا را به ما نمیدهد.اف بر شما که چقدر به ما و خانواده های ما ضرر زدید و سرمایه های کوچک خانواده ما را نابود کردید و هیچ کس هم نیست از ما دفاع کند.چوب خدا صدا ندارد!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۰ ۰۱ اسفند ۱۴۰۲
ایمنی سورن پلاس با پژو پارس فرقی نمیکنه!و این سورن پلاس جدید در واقع سورن ماینز هستش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۶ ۰۱ اسفند ۱۴۰۲
مهر گذشته ایرانخودرو ۸ محصول به اصلاح جدید با ترفند تغییر اسم معرفی و با مصوبه شورا قیمت گذاری کرد
همه ام از ۴۶۰ تا ۶۳۰میلیون
الان داره تمام کسانیکه در سامانه ثبت نام کردند مجبور به انتخاب این ماشینها میکند
راه حل وزارت صمت دولت شورای رقابت و خودروساز برا افزایش قیمت بعد اینکه یکبار فروردین ۱۴۰۲ام افزایش دادند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۶ ۰۱ اسفند ۱۴۰۲
زیباترین خودروی دنیا
Iran (Islamic Republic of)
Good
۱۵:۴۹ ۰۱ اسفند ۱۴۰۲
قیمت کمتر از یکسال از 209 شده 313 و الان هم متاسفانه...
التماس تفکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۸ ۰۱ اسفند ۱۴۰۲
خواهشا برای گرونی خودروی فیدیلیتی و دیگینیتی هم پیگیری کنید
Iran (Islamic Republic of)
قربانی
۱۵:۲۳ ۰۱ اسفند ۱۴۰۲
طراحی که بلد نیستید یه خودرو پژو 40 سال همون شکل گران تحویل میدید خودرو که صندلی بدنه و شکلش ایمنی نداره بعد گران و گران تر از سایر دنیا تحویل میدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۰۱ اسفند ۱۴۰۲
پارس ۳۰۰ تومن بود سمند بزک شده ۴۶۰ میلیون از کجا بیارند ؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۰:۵۴ ۰۲ اسفند ۱۴۰۲
ایرانخودرو کمر بسته به نابودی مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۸ ۰۱ اسفند ۱۴۰۲
دیگه تولید نشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۷ ۰۱ اسفند ۱۴۰۲
شما بیا توضیح بده چرا مردم مجبور به تغییر خودرو تغییر اسم یافته میکنید و اگه انجام ندن اولویت میپرد و جیک کسی در نمیاد
اجبار به تغییر شاهین دستی به اتومات ۶۵۰میلیونی
اجبار به تغییر تارا ۳۹۰تومانی به ۵۸۰میلیونی
اجبارا به خرید رانا و ۲۰۷ ۳۵۰ میلیونی به ۴۹۰
چرا وزیر سکوت کرده است چرا دادستان حرفی نمیزند ورا قوه قضائیه چیزی نمیگه
علنا زورگیری در روز روشن است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۴ ۰۲ اسفند ۱۴۰۲
چرا وزیر سکوت کرده ؟؟!!!!!
انگار شما خواب تشریف داری و نمیدونی ایران خودرو و سایپا دو شرکت دولتی هستند و منبع درآمد دولت و تمامی گرانی خودرو توسط دولت چه قبلی و چه فعلی و چه آینده انجام می‌شود. تمام گرانی خودرو با خود دولت است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۳ ۰۱ اسفند ۱۴۰۲
قیمت ماشین با دیه ماه حرام در حال برابری است و دریغ از مدیریت داشتن در این برهه علیرغم ادعاهای دولت رییسی ... ملت در حال انفجار هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۸ ۰۱ اسفند ۱۴۰۲
باشه