«محمود لیایی» مدیرعامل شرکت ملی پست با حضور در غرفه ایرنا در نمایشگاه مطبوعات و رسانه گفت: ما در ادامه حرکتی که در حوزه هوشمندسازی پست آغاز کردیم، هفته آینده با حضور رییس جمهور به صورت مجازی سه نوع مختلف سورتینگ هوشمند را در سه نقطه کشور راهاندازی خواهیم کرد.
وی افزود: یکی از آنها سورتینگ پاکت است مجهز به تکنولوژی جدیدی است که در دنیا از آن استفاده میشود و ساعتی ۴۰ هزار پاکت پستی را تجزیه میکند. سورتینگ دیگر مربوط به بستههایی است که در پاکتهای بزرگتر قرار میگیرد که در این پروژه از توان بخش خصوصی کمک گرفته شده است.
لیائی تاکید کرد: با تکیه بر توان شرکتهای دانشبنیان هفته آینده رونمایی از رباتهای هوشمند برای سورتینگ را در دستور کار داریم. در این رونمایی که دربرگیرنده جدیدترین تکنولوژیهای دنیا است، ۴۰ ربات پستی در مرکز تجزیه و مبادلات لشکر مرسولات پستی را سورت میکنند. در آینده بحث توزیع و تجزیه مبادلات را توسط این رباتها انجام خواهیم داد.
معاون وزیر ارتباطات تاکید کرد: استفاده از صندوقهای پستی هوشمند مورد دیگری است که در دستور کار خود قرار دادهایم. سال آینده ۱۰ درصد از توزیع محصولات خود را در صندوقهای پستی هوشمند قرار میدهیم تا نیاز نباشد مردم برای دریافت مرسوله پستی خود در محل کار یا زندگی خود حضور داشته باشند.
مدیرعامل شرکت ملی پست افزود: امسال بر اساس آماری که تاکنون داریم و پیشبینی که از یک ماه آینده داریم، رکورد ترافیک ۳۰۰ میلیون مرسوله را خواهیم شکست که از این تعداد ۴۰ درصد مربوط تجارت الکترونیک است. افزایش مرسولات پستی نسبت به سال گذشته ۶۰ میلیون مرسوله بوده است.
بیست و چهارمین نمایشگاه رسانههای ایران با شعار «نجستم همیشه جز از راستی» از روز گذشته یکشنبه -۲۹ بهمن ماه- به مدت ۴ روز با حضور بیش از ۶۰۰ رسانه و مجموعه و شرکت دانشبنیان فعال در این حوزه میزبان اهالی رسانه، فرهنگ و فناوری است.
درهای سالن شبستان مصلای امام خمینی (ره) تا دوم اسفند ماه هر روز از ساعت ۹:۳۰ صبح تا ۱۸:۳۰، به روی علاقهمندان برای حضور و بازدید باز خواهد بود.
منبع : ایرنا