تاکید استاندار کرمان بر طرح‌های پژوهشی در حوزه کشاورزی

استاندار کرمان گفت: طرح‌های پژوهشی در حوزه کشاورزی از اهمیت زیادی برخوردار است و باید جدی گرفته شوند.

محمدمهدی فداکار در شورای پدافند غیرعامل استان کرمان گفت: ورود و خروج دام به استان باید جلوگیری شود؛ چون به سلامت غذایی بستگی دارد.

وی با اعلام اینکه بخش کشاورزی به واسطه امنیت غذایی و اقتصاد استان، از اهمیت زیادی برخوردار است و باید جدی گرفته شود، افزود: گندم یکی از محصولاتی است که به معیشت و اقتصاد مردم ارتباط دارد.

فداکار، طرح‌های پژوهشی در حوزه کشاورزی را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: برای کشاورزی باید هزینه کرد؛ چون با سلامت مردم در ارتباط است.

ابراهیم کریمی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمان با بیان این مطلب که پارسال استان با تلاش‌های فراوان رتبه برتر در ارزیابی پدافند غیرعامل وزارت کشور کسب کرد، بیان داشت: در دو مقوله آسیب‌پذیری و تهدید کار می‌کنیم.

وی افزود: با توجه به نوع تهدیدات بر اساس تکنولوژی‌های پیشرفته، باید آموزش‌ها و اطلاعات ما نیز در مقابل این تهدیدات به روزرسانی شود.

کریمی گفت: در بعضی از نقاط استان شرایط مطلوبی از لحاظ زیرساخت‌ها نداریم؛ لذا باید از لحاظ ساختاری و تامین نیروی انسانی بتوانیم پدافند غیر‌عامل را بر اساس تکنولوژی پیش ببریم و بروزرسانی کنیم. البته بیشتر اقدامات زیر‌بنایی را در استان انجام دادیم.

وی افزود: کرمان یک استان صنعتی و معدنی است و براساس آن دو جلد شناسنامه پدافند شیمیایی واحد‌های صنعتی استان تهیه شده است.

در این جلسه تجهیز دانشگاه‌های علوم پزشکی رفسنجان و سیرجان به تجهیزات CBRN، وضعیت آسیب‌پذیری‌های ناشی از سوخت‌رسانی به نیروگاه‌های تولید برق استان خصوصا نیروگاه سیکل ترکیبی شهید سلیمانی کرمان و آخرین وضعیت بیماری‌های دام و طیور در استان طرح و راهکار‌های لازم برای پیشگیری و مقابله گفت و گو شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار