رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد از پلاک کوبی و شناسنامه دار کردن باغ‌های زنده بالای ۱۰۰۰ متر شهر یزد تا پایان سال ۱۴۰۲ خبر داد.

نیکونژاد رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد گفت: بر اساس برنامه زمانبندی که کمیسیون نظارت برای سازمان سیما و منظر از ابتدای سال تاکنون در نظر گرفته است، مقرر گردید در سال ۱۴۰۲ تعداد ۷۵۰ پلاک از باغ‌های بالای ۱۰۰۰ متر سطح شهر که شناسایی شده اند، شناسنامه دار و پلاک کوبی شوند که تا کنون برای ۵۸۵ باغ انجام شده است.

او با اشاره به اینکه در فرصت باقیمانده تا پایان سال، تمام ۷۵۰ باغ پلاک کوبی و شناسنامه دار می‌شود افزود: پلاک کوبی و شناسنامه دار شدن باغ‌ها در محلاتی همچون حسن آباد، مهدی آباد و بخشی از نعیم آباد، کوچه بیوک و ... انجام شده است همچنین در خیابان‌های هجرت، بدر، شهید خلیل حسن بیکی، شهید عابدی و سایر محلات در حال انجام است.

نیکونژاد ادامه داد: براساس برآورد و آمار‌های احصاء شده حدود ۴۰ درصد از فضای سبز و باغ‌های سطح شهر در سنوات گذشته به دلایل مختلف از قبیل فقدان آب یا سواستفاده‌های شخصی، تخریب یا از بین رفته است.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد بیان کرد: یکی از سیاست‌های شورای ششم شناسنامه دار کردن تمام باغ‌های شهر یزد است و در صدد هستیم با توجه به طرح حفاظت و صیانت از باغ‌ها، برای پلاک‌های شناسایی شده با انجام سیاست‌های تشویقی و حمایتی از صاحبان و مالکان باغ‌ها سعی می‌شود تا از خشک شدن باغ‌ها جلوگیری و این میراث سبز به نسل‌های بعد نیز منتقل شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.