اتاق رصد جمعیت در سیستان و بلوچستان افتتاح شد

مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: اداره کل ثبت احوال استان با استفاده از ظرفیت‌های اطلاعاتی و آماری پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور، اقدام به راه‌اندازی اتاق رصد جمعیت در استان کرده است.

  علی رحمتی    مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان با بیان اینکه بر اساس" قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت"، سازمان ثبت احوال کشور ملزم به رصد مداوم تغییرات جمعیتی کشور و برنامه ریزی‌های ملی و استانی شده است گفت: اتاق رصد جمعیت در محل این اداره کل افتتاح شد.

وی بیان کرد: هدف از ایجاد این اتاق رصد لحظه‌ای آمار‌های وقایع حیاتی سیستان و بلوچستان و کمک به تصمیم گیران و تصمیم سازان استانی در راستای برنامه ریزی‌های کلان است.

مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه این استان جوان‌ترین استان کشور است با تبریک میلاد با سعادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان تصریح کرد: سیستان و بلوچستان رتبه اول جوانترین استان را در کشور داراست به طوریکه ۶۲.۹ درصد جمعیت استان زیر ۳۰ سال سن دارند که از این تعداد ۲۵.۸ درصد جمعیت در گروه سنی جوانان (۱۵ تا ۳۰ سال) قرار دارند.

افزود: سیستان و بلوچستان با ۳.۲ درصد افراد بالای ۶۵ سال، کم سالمندترین استان کشور نیز به شمار می‌آیدهمچنین این استان رتبه اول نرخ ثبت ولادت در کشور را داراست.

ثبت ۱۰۰۵ واقعه دوقلو در سال‌جاری

رحمتی با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان با نرخ ۲۷.۹ در هر هزار نفر، رتبه اول ولادت را در کشور به خود اختصاص داده است عنوان کرد: این استان از نظر تعداد ولادت‌های ثبت شده پس از استان‌های تهران و خراسان رضوی رتبه سوم کشور را از آن خود کرده است.

وی ادامه داد: از ایتدای سال‌جاری تاکنون تعداد ۸۳۰۹۴ واقعه ولادت در سیستان و بلوچستان به ثبت رسیده که از این تعداد ۴۲۷۱۴ واقعه (۵۱.۴ درصد) پسر و ۴۰۳۸۰ واقعه (۴۸.۶ درصد) دختر بوده است.

مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان اظهار داشت: سهم مادران دارای ۳ فرزند یا بیشتر در استان معادل ۶۳.۴ درصد که بالاترین سهم در بین استان‌های کشور است همچنین میانگین سن مادران در ولادت‌های ثبت شده استان ۲۶ سال که این رقم در کشور ۳۰ سال است.

رحمتی در مورد میانگین سن پدران و مادران در سیستان و بلوچستان گفت: میانگین سن پدر در تولد اولین فرزند ۲۷ سال و میانگین سن مادر در تولد اولین فرزند ۲۲ سال گزارش شده است.

وی گفت: از ۸۳۰۹۴ واقعه ولادت ثبت شده از ابتدای سال در سیستان و بلوچستان تعداد ۱۰۰۵ واقعه دوقلو، ۱۴ سه قلو و یک ۴ قلو به ثبت رسیده است.

وی بیان داشت: نسبت جنسی ولادت در استان سیستان و بلوچستان برابر با ۱۰۶ بوده که در ازای تولد حدود ۱۰۶ پسر تعداد ۱۰۰ دختر در استان متولد شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار