اولین جشنواره قالی کرمان و بزرگ‌ترین نمایشگاه فرش و تابلو فرش دستباف ایران در محل نمایشگاه‌های دائمی جنوب شرق کرمان آغاز به کار کرد.

 اولین جشنواره قالی کرمان و بزرگ‌ترین نمایشگاه فرش و تابلو فرش دستباف ایران، چهارشنبه شب ۲ اسفند با حضور معاون اقتصادی استاندار کرمان، رئیس اتاق بازرگانی، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان و سایر مسئولان کرمان در محل نمایشگاه‌های دائمی کرمان افتتاح شد.

امیر حسن‌زاده، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان در حاشیه بازدید از این نمایشگاه گفت: هر ساله در استان کرمان، نمایشگاه فرش برگزار می‌شود؛ اما امسال برای اولین بار جشنواره فرش دایر شده است. 

وی افزود: با برپایی جشنواره قالی کرمان، متخصصان و کارشناسان فرش به صورت تخصصی در خصوص نوع طراحی، بافنده‌ها و مشکلات بافنده‌ها بحث و گفت و گو می‌کنند.

حسن‌زاده بیان داشت: در این جشنواره از بافنده‌ها که به صورت شبانه‌روزی زحمت کشیده و فرش نفیس کرمان را به جهانیان معرفی می‌کنند، قدردانی می‌شود. 

معاون اقتصادی استاندار کرمان بیان داشت: هدف اصلی جشنواره، معرفی بافنده‌ها است؛ چرا که اگر بافنده احیا بشود به فرش کرمان نیز کمک کرده‌ایم و  این موضوع موجب ورود نسل جدید و ایجاد اشتغال در صنعت فرش می‌شود. 

وی بیان داشت: برای اشتغال در صنعت فرش، باید وضعیت بیمه و حقوق مناسبی برای افراد در نظر گرفته شود تا انگیزه ورود به شغل را داشته باشند.

حسن‌زاده تصریح کرد: ممکن است نقص‌هایی در برگزاری جشنواره وجود داشته باشد؛ اما یقینا در سال‌های آینده وضعیت بهتر می‌شود.

در اولین جشنواره قالی کرمان که حاصل کار مشترک اتاق بازرگانی به عنوان مجری، استانداری کرمان، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان است، ۸۰ اثر فاخر فرش فروشان کرمان به معرض نمایش در آمده است. 

 در این نمایشگاه نحوه تولید فرش به صورت ورک شاپ ارائه می‌شود و در پایان از برترین آثار نیز تجلیل و تندیس سرو زرین به آن ها تقدیم می‌شود. 

در بزرگ‌ترین نمایشگاه فرش و تابلو فرش دستباف ایران که برای اولین بار در کشور در استان کرمان برگزار می‌شود، ۸ استان کشور که در حوزه فرش دارای سابقه فعالیتی هستند، حضور دارند.

این نمایشگاه  تا ۴ اسفند، پذیرای حضور اقشار مختلف مردم است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار