گرم شدن تنور انتخابات با آغاز فعالیت تبلیغاتی نامزدها در فارس

مهلت قانونی فعالیت تبلیغاتی نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با سراسر کشور در استان فارس نیز آغاز شد و چهره شهر رنگ‌وبوی انتخاباتی گرفت.

تبلیغات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت یک دقیقه بامداد امروز (پنجشنبه) آغاز شد و تا هشت صبح روز ۱۰ اسفندماه ادامه خواهد داشت.

پس از سه ماه بررسی صلاحیت داوطلبان از سوی هیات‌های نظارت و شورای نگهبان، تاکنون و بر اساس آخرین آمار بیش از ۸۸۱ داوطلب در استان فارس برای کاندیداتوری انتخابات مجلس دوازدهم تایید صلاحیت شده‌اند.

براساس ماده ۷۴ قانون جدید، دستگاه‌های اجرایی مکلف شده اند، فهرست امکانات و ظرفیت ها، اعم از سالن‌های همایش و تجمعات را در اختیار نامزد‌ها (در چارچوب جدول زمانبندی) به صورت رایگان و یا شبه رایگان (حداقل هزینه) قرار دهند.

در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی، کاندیدا‌ها برای نخستین بار می‌توانند از ظرفیت رسانه ملی برای تبلیغات انتخاباتی، معرفی خود و برنامه‌هایشان به مردم استفاده کنند.

در استان فارس انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای برگزیدن ۱۸ نماینده در ۱۵ حوزه انتخابیه برگزار می‌شود.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای انتخاب ۲۹۰ نماینده برای یک دوره چهارساله و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری برای انتخاب ۸۸ عضو این مجلس برای یک دوره هشت ساله روز جمعه ۱۱ اسفند ماه ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار