با هدف اجرای طرح جوانی جمعیت و نهضت ملی مسکن انجام شد؛

کلنگ‌زنی و واگذاری بیش از یک هزار قطعه زمین در کوهبنان

با حضور استاندار کرمان عملیات ساخت بیش از یک هزار قطعه زمین در شهرستان کوهبنان در قالب طرح جوانی جمعیت و نهضت ملی مسکن آغاز شد.

 عملیات اجرایی یک هزار قطعه زمین در قالب طرح جوانی جمعیت و طرح نهضت ملی مسکن شهرستان کوهبنان امروز پنج‌شنبه ۳ اسفند با حضور استاندار کرمان، نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس، مدیرکل راه و شهرسازی استان، فرماندار کوهبنان و سایر مسئولان آغاز شد.

۲۹۶ قطعه زمین به مساحت ۱۴.۳ هکتار در شهر کیانشهر، تعداد ۴۳۰ قطعه زمین به مساحت ۲۳.۵ هکتار در شهرک صاحب‌الزمان (عج) و گام اول عملیات آماده‌سازی شهرک امام حسین (ع) با هدف اجرای  طرح ملی مسکن شهر کوهبنان به تعداد ۳۰۸ قطعه زمین به مساحت ۱۳.۷ هکتار شهر کوهبنان به مردم واگذار می‌شود.

همچنین پس از انجام قرعه‌کشی، قطعات زمین به متقاضیان واگذار و در ادامه پس از تأمین زیرساخت‌ها، متقاضیان می‌توانند از تسهیلات لازم برای ساخت مسکن استفاده کنند.

 کاهش سود وام‌های مسکن به ۱۸ درصد

محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان در آیین قرعه‌کشی طرح نهضت ملی مسکن و طرح جوانی جمعیت شهرستان کوهبنان گفت: واگذاری شرکت زغالسنگ از زیر مجموعه صندوق بازنشستگی فولاد به شرکت صدر تامین در حال انجام است و آینده خوبی در انتظار شرکت زغالسنگ خواهد بود.

وی با ابراز امیدواری از فعالیت دوباره شرکت زغالسنگ تا تابستان ۱۴۰۴، بیان کرد: تغییر مالکیت شرکت زغالسنگ، یکی از بزرگ‌ترین کار‌های انجام شده در استان کرمان است.

فداکار بخش عمده هزینه زندگی مردم را مربوط به حوزه مسکن دانست و افزود: هم اکنون تامین زمین در استان انجام شده و در همه استان به غیر از شهرستان‌های کرمان و سیرجان، زمین به صورت ویلایی واگذار می‌شود؛ بنابراین مردم خود مالک می‌شوند و از همه ظرفیت‌های مالی خود و تسهیلات بانکی برای ساخت مسکن استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به کاهش سود وام‌های مسکن به ۱۸ درصد، تصریح کرد: مبلغ قسط وام‌های مسکن نیز در ۲ سال اول کمتر خواهد بود.

استاندار کرمان بیان داشت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان سال، حداقل ۱۵ هزار قطعه زمین به مردم واگذار می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت حضور و مشارکت پرشور مردم در انتخابات، عنوان کرد: بزرگ ترین تصمیم ملی کشور، موضوع انتخابات است و یقینا انتخاب هر یک از افراد موثر خواهد بود؛ بنابراین همه صالح هستند؛ اما در نهایت باید اصلح انتخاب شود.

توکلی، فرماندار کوهبنان در این آیین گفت: جاده جدید کوهبنان و زرند به زودی به بهره‌برداری می‌رسد و موجب کوتاه‌تر شدن طول این مسیر می‌شود.

وی بیان داشت: پروژه یک میلیون تنی کنسانتره کوهبنان نیز تا عید فطر کلنگ‌زنی و بستر اشتغال یک هزار نفر فراهم می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار