محمد دهقان معاون حقوقی رئیس جمهور و نماینده چهار دورهی مجلس شورای اسلامی در ویژه برنامه فی المجلس درباره لزوم ملی گرا شدن مجلس گفت: من در مجلس هشتم مدتها در این باره در مرکز پژوهشهای مجلس جلساتی برگزار میکردم و سه طرح استانی شدن انتخابات مجلس، کارآمدی شورای استانها و ورود مجمع تشخیص مصلحت نظام به امور ملی را مطرح کردیم.
او گفت: باید پارلمان محلی شکل بگیرد تا مجلس شورای اسلامی بتواند به امور ملی رسیدگی کند البته مجمع تشخیص هم میتواند رسیدگی به امور ملی را در دست بگیرد در صورت چنین امکانی مجمع تشخیص باید به محل اجماع نخبگان کشور تبدیل شود.
دهقان متذکر شد: نماینده موفق کسی است که کار ملی و مردمی را به صورت همزمان در دستور کار خود قرار میدهد ما در دورههای قبل نمایندگان موفق بسیاری داشتیم که به امور ملی رسیدگی میکردند، اما به دلیل تمرکز بر مسائل کلان کشور فرصت ارتباط با مردم شهر و منطقه خود را از دست دادند و نتوانستند دوره بعدی رای بیاورند.
معاون حقوقی ریاست جمهوری تصریح کرد: رؤسای قوا باید پیگیر شکل گیری مجلس ملی و منطقهای باشند چرا که این کاری نیست که از پس نمایندگان بربیاید و نیازمند حمایت و اراده نظام است.
او درباره شکل گیری نظام پارلمانی گفت: معتقدم نظام ریاست جمهوری برای کشور ما بهتر است البته نظام ما نیمه ریاستی و نیمه پارلمانی است و مثل آمریکا ریاستی مطلق نیست.
دهقان درباره ضرورتهای حقوقی که مجلس آینده باید به آن توجه کند گفت: ما اکنون از زیر بار فشار سنگین تحریم خارج شدهایم و اخم رئیسجمهور آمریکا خدشهای به ما وارد نمیکند بنابراین در دورهای که مستعد رشد هستیم به افرادی نیازمندیم که زمینه این جهش را فراهم کنند. مهمترین کار مجلس آینده تدوین زیر ساختهایی برای جذب سرمایه گذاران ایرانی مقیم کشورهای دیگر است چرا که این افراد ظرفیت خوبی هستند و از طرفی دشمنان برلی برخی از آنان ایران هراسی ایجاد کرده اند.
او با بیان این که نماینده باید در یک حوزه متخصص شود گفت: هر نمایندهای که وارد مجلس میشود باید در یک حوزه تخصص پیدا کند و یک درد کشور را درمان کند.
علی رضا کردی از نسیم شهر بهارستان
چه تفاوتی بین کارگر شاغل و بازنشسته وجود دارد که شاغل 16-15 میلیون تومان عیدی میگیرد ولی کارگر بازنشسته که مشکلاتش قطعا چند برابر شاغل است باید 2 میلیون و 500 هزار تومان بگیرد؟
در سال 1401 کارگران و برخی کارمندان مبلغ 12 میلیون و 500 هزار تومان عیدی دریافت کردند ولی متاسفانه بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی مبلغ 1 میلیون 800 هزار تومان دریافت کردند آیا این عدالت است آیا این بی قانونی و بی عدالتی نیست.
در سال 1402 کارگران و برخی کارمندان مبلغ 15 میلیون و 500 هزار تومان عیدی دریافت کردند ولی متاسفانه بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی مبلغ 2 میلیون 500 هزار تومان دریافت کردند آیا این عدالت است آیا این بی قانونی و بی عدالتی نیست.
اینکه دولت به جای حمایت از بازنشستگان مخابرات زیر پای آنان را خالی میکند
دولت هیچ نوع کمکی به بازنشستگان مخابرات نمیکند.
بازنشستگان شرکت مخابرات در شرایط معیشتی خوبی قرار ندارند و تأمین هزینههای زندگی برای آنها بسیار سخت شده است.
دولت هیچ نوع کمکی به بازنشستگان مخابرات نمیکند.
دولت تنها به پولداران و سرمایهداران کمک میکند.
و این در حالی است که متأسفانه هنوز هم وام های ۲ ، ۵، ۷، ۱۰، ۱۲، ۱۵ و ۲۰ میلیونی را به برخی بازنشستگان تامین اجتماعی ندادند چرا؟
ثبتنام وام قرضالحسنه ۲۰ میلیونی بازنشستگان غلط و اشتباه است سازمان تأمیناجتماعی وام قرضالحسنه ۲۰ میلیونی را بدون ثبت نام باید به حساب همه بازنشستگان تامین اجتماعی واریز کند.
عملکرد مجلس یازدهم به نفع کارمندان، کارگران، بازنشسته های، مردم و کشور نبوده است.
مجلس یازدهم برای مردم چه کرد؟ عملکرد مجلس یازدهم گرفتارهای مردم را افزایش داده است.
اثر ان از قانون حجاب اثر بخش تر خواهد بود