وال استریت ژورنال: کشور‌های عربی و کاخ سفید گفتگوها برای برقراری آتش‌بس را افزایش داده‌اند

به گزارش وال استریت ژورنال، میانجیگران تلاش برای پایان دادن به خشونت‌ها در غزه و توافق بر سر تبادل اسرا و گروگان‌ها را افزایش داده‌اند. 

نشریه وال استریت ژورنال گزارش داد که کاخ سفید و کشور‌های عربی تلاش‌های خود را برای به سرانجام رسیدن توافق آتش‌بس غزه افزایش داده‌اند و به عنوان بخشی از این تلاش‌ها، آمریکا یکی از مقامات ارشد خود را به سرزمین‌های اشغالی اعزام کرد.

 گفته می‌شود این مقام ارشد برت مک گورک، هماهنگ کننده کاخ سفید در امور خاورمیانه است و قرار است یک روز پس از گفتگو با مقامات مصری، با مقات صهیونیست دیدار کند. 

افزون بر این، انتظار می‌رود ویلیام برنز، مدیر آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا هم در روز‌های آینده با رهبران ارشد کشور‌های غرب آسیا دیدار و در خصوص جنگ غزه گفتگو کند. 

این گفتگو‌ها در حالی انجام می‌شود که رژیم صهیونیستی تهدید‌ها در خصوص حمله زمینی به رفح را افزایش داده و می‌گوید اگر گروگان‌های صهیونیست تا ماه رمضان آزاد نشوند، به این شهر جنوبی و پر جمعیت غزه حمله می‌کند. 

در حالی که نیرو‌های صهیونیست در چهار ماه گذشته عملیات زمینی خود را به طور پیوسته به سمت جنوب گسترش داده‌اند، شهر رفح که در مرز با مصر قرار دارد به آخرین پناهگاه بیش از نیمی از جمعیت کل نوار غزه تبدیل شده است.

وزارت بهداشت غزه می‌گوید تا کنون بیش از ۲۹ هزار نفر از مردم فلسطین در غزه به شهادت رسیده‌اند و حدود ۸۵ درصد نیز از خانه‌های خود آواره شده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار