فرماندار سبزوار گفت: این شهرستان بعد از مشهد بزرگترین حوزه انتخابیه خراسان رضوی را دارد، ۱۰ درصد شعب اخذ رای استان در انتخابات پیش‌رو متعلق به سبزوار است.

حسین ابراهیمی فرماندار سبزوار گفت: تعداد شعب اخذ رای در سبزوار ۴۴۶ شعبه است که ۲۰۴ شعبه مربوط به حوزه اصلی سبزوار و بقیه در پنج شهرستان حوزه فرعی دایر خواهد بود.

او با اشاره به اینکه ۱۹۷ شعبه شهری و ۲۴۹ شعبه روستایی در سبزوار دایر خواهد شد، افزود: ۳۲۱ شعبه از این تعداد شعب ثابت و ۱۲۵ شعبه نیز سیار است.

فرماندار سبزوار ادامه داد: چهار هزار و ۵۴۶ شعبه اخذ رای در استان خراسان رضوی برپا می‌شود که سهم سبزوار ۱۰ درصد از این میزان است.

ابراهیمی عوامل اجرایی در شهرستان سبزوار را چهار هزار و ۶۰۰ نفر عنوان و بیان کرد: در حوزه انتخابیه سبزوار شهرستان‌های جغتای، جوین، خوشاب، ششتمد و داورزن نیز قرار دارند که با حوزه‌های فرعی در مجموع ۱۳ حوزه انتخابیه در این شهرستان را تشکیل می‌دهند.

او تصریح کرد: از ابتدای امسال چهار محور مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت انتخابات در دستور کار قرار گرفته است و در ۱۱ ماه گذشته کلیه عوامل اجرایی انتخابات در سبزوار پیگیر برگزاری یک انتخابات سالم و رقابتی با مشارکت حداکثری و در کمال امنیت هستند.

فرماندار سبزوار تاکید کرد: برای مشارکت حداکثری کار‌های بسیار خوبی در شهرستان سبزوار انجام شده، به طوریکه از ظرفیت افراد تاثیرگذار، نخبگان محلی و ظرفیت‌های مختلف استفاده شده است.

ابراهیمی اظهار کرد: ۱۲ هزار و ۵۰۰ رای اولی در شهرستان سبزوار و ۲۰ هزار رای اولی در کل حوزه انتخابیه برای انتخابات پیش رو داریم که مجموع واجدان شرایط در حوزه اصلی ۲۳۱ هزار و ۶۰۷ نفر و در کل حوزه ۳۸۶ هزار نفر ثبت شده است.

او با اشاره به اینکه در مجلس شورای اسلامی دو کرسی به نام شهرستان سبزوار است، افزود: ۷۴ نفر برای تصدی این دو کرسی در انتخابات اسفندماه با یکدیگر رقابت می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.