معین امور نشرات وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان از همکاری با نویسندگان و محققان خبر داد.

معین امور نشرات وزارت اطلاعات و فرهنگ در مراسم رونمایی از شماری از کتب چاپ‌شده توسط انتشارات بیهقی گفت این وزارت به منظور حفظ و مصون نگهداشتن تاریخ و فرهنگ کشور با نویسند‌گان و محققان در نشر و چاپ کتاب کمک و همکاری خواهد کرد.

مولوی حیات‌الله مهاجر فراهی گفت که کتاب است که تاریخ و تجربیات گذشته را مصون نگه می‌دارد.

فراهی افزود متاسفانه در این اواخر فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی در جامعه ما کم‌رنگ شده بود، ولی انتشارات کتاب بیهقی همواره تلاش کرده تا با نشر و چاپ کتاب، این فرهنگ را دوباره رنگ بیشتر بخشد.

به گفته‌ی وی؛ وزارت اطلاعات و فرهنگ، به منظور حفظ و مصون نگهداشتن تاریخ و فرهنگ کشور با نویسند‌گان و محققان در نشر و چاپ کتاب کمک و همکاری خواهد کرد.

شیر محمد عباس ستانکزی، معین سیاسی وزارت امور خارجه گفت که در دوره جهاد و مبارزه برای آزادی کشور، جوانان بسیار نقش مهم داشتند و بنابراین از جوانان خواست که آنان باید به یادگیری، مطالعه و تحقیق علاقمند باشند.

ستانکزی افزود که امروزه پیشرفت و توسعه جامعه‌ بستگی به میزان علاقمندی مردم جامعه به مطالعه و یادگیری است.

او با مخاطب قراردادن جوانان بیان داشت که وقت خویش را ضایع نکنند و بیاموزند، تحقیق کنند و یادبگیرند.

مولوی حافظ محمد حامد حسیب، معین مالی و اداری وزارت تحصیلات عالی کشور نیز در رونمایی از کتاب‌های تازه چاپ شده حضور داشت و گفت که کتاب و قلم یکی از وسایلی است که برای نسل‌های بعدی جامعه ما علم و دانش را انتقال می‌دهد.

او خواستار این شد که نویسندگان و محققان در کشور باید بیشتر از این تشویق شوند تا برای نسل آینده زمینه آگاهی‌یابی بیشتر مساعد شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار