خط کشی هزار و ۶۰۰ کیلومتر از راه‌های چهارمحال و بختیاری

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: هزار و ۶۰۰ کیلومتر از راه‌های استان با ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار خط کشی شده است.

امین قوامی با اشاره به نقش خطوط ترافیکی در ارتقای ضریب ایمنی راه‌ها و کاهش تصادفات در مسیر‌های پر تردد اظهار کرد: این میزان ۱۰۰ درصد رشد نسبت به مدت مشابه در پارسال را دارد و در صورت مساعد بودن شرایط جوی، این عملیات تا پایان امسال ادامه خواهد داشت.

وی با بیان‌اینکه خط کشی راه‌ها از مقرون به صرفه‌ترین نوع علائم ایمنی محسوب می‌شود، گفت: خط کشی راه‌ها، به ویژه در هوای مه‌آلود و شب نقش موثری در ارتقای ایمنی و 


بیشتر بخوانید


تعیین حد و مرز مسیر‌های عبوری و سهم هر راننده از جاده دارد و با توجه به افزایش ایمنی در محور‌های شریانی، اصلی، فرعی و روستایی، عملیات خط کشی در راه‌های شریانی و اصلی به صورت سه خطه است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: خط کشی و نقوش ترافیکی از ملزومات مهم ایمنی جاده‌ای است که در کاهش حوادث، تسهیل سفر‌های بُرون شهری و انتقال پیام‌های اطلاعاتی- هشداری بصری به کاربران و رانندگان نقشی مهم و ارزنده‌ای دارد.

قوامی افزود: برای افزایش ایمنی راه‌ها، رفع نقاط حادثه‌خیز، هدایت وسایط نقلیه و آگاهی دادن به کاربران راه بویژه در شب ۱۳/۸ کیلومتر نصب حفاظ، ۸ کیلومتر اجرای روشنایی طولی و نقطه ای، شش هزار و ۸۰۰ عدد نصب تابلو‌های انتظامی و اخطاری و ۵۶۰ مترمربع تابلو اطلاعاتی را در راه‌های ارتباطی زیر پوشش، انجام داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار