«مهرداد خسروی» اظهار کرد: از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه حدود یک میلیون و ۲۳۰ هزار دستگاه خودرو در کشور تولید شده است که میتوان گفت شاهد به ثمر نشستن برنامههای تحولی دولت سیزدهم در حوزه تولید و تنظیم بازار خودرو هستیم، بهگونهای که جریان تولید و عرضه خودرو وضعیت مناسبی دارد.
وی با بیان اینکه با عملی شدن واردات خودرو به سمت رقابتی شدن بازار حرکت کردهایم، افزود: دو عارضه مزمن در بازار خودروی کشور طی سالهای ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ شکل گرفته بود که کاهش تولید خودروسازان به زیر یک میلیون دستگاه همراه با تولید خودروهای ناقص و همچنین تلاطم بازار خودرو بود. این موضوع بر اساس اجرای برنامهها، مدیریت شد، به طوری در سال جاری هم همانند سال گذشته رشد تولید خودروی کامل را خواهیم داشت.
رشد ۳۴ درصدی تولید وانت در سال جاری
سرپرست دفتر صنایع خودروی وزارت صمت ادامه داد: در سال جاری حدود یک میلیون و چهل هزار دستگاه خودروی سواری تولید شده که در مقایسه با ۹۸۰ هزار دستگاه تولید مدت مشابه پارسال، رشد ۶ درصدی را نشان میدهد.
خسروی تاکید کرد: در مدت یاد شده ۱۵۲ هزار دستگاه خودروی وانت در کشور تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال از ۳۴ درصد رشد برخوردار بوده است. وی خاطرنشان کرد: تولید حدود ۳۴ هزار دستگاه انواع خودروی سنگین (کامیون، کامیونت و کشنده) و رشد ۱۰ درصد تولید در این حوزه، از دیگر آمار قابل ذکر است.
رشد ۶۱ درصدی تولید خودرو در بخش خصوصی
سرپرست دفتر صنایع خودروی وزارت صمت اضافه کرد: علاوه بر این، در یازده ماهه امسال حدود ۲۸۰ هزار دستگاه خودرو در بخش خصوصی تولید شد که در مقایسه با تولید ۱۷۳ هزار دستگاه مدت مشابه پارسال، حدود ۶۱ درصد رشد تولید را نشان میدهد.
خسروی گفت: سهم بخش خصوصی از تولید خودرو در کشور در یازده ماهه امسال ۲۳ درصد است.
وی افزود: ارائه تصویری روشن مبتنی بر اعداد و ارقام میتواند نقش مهمی در ارتقای یک صنعت و اصلاح کاستیهای صنعت داشته باشد، از اینرو دفتر صنایع خودرو بهصورت منظم از سال گذشته گزارشی تحلیلی همراه با نمودارهای متنوع از تولید و سایر مختصات صنعت خودروی کشور را تحت عنوان آمارنامه صنعت خودرو منتشر میکند که هم اکنون آمارنامه بهمنماه نیز منتشر شده است.
سرپرست دفتر صنایع خودروی وزارت صمت گفت: ارائه منظم این گزارش با جزییات کامل میتواند تصویری روشن از وضعیت صنعت خودروی کشور در حوزه تولید و زمینهساز جلب مشارکت نخبگان برای ایجاد تحول در صنعت خودروی کشور باشد.
بر اساس این گزارش انتشار آمار شفاف تولید خودرو به صورت ماهیانه همراه با نمودارهای تحلیلی متنوع، از رویکردهای جدید وزارت صمت در دولت سیزدهم است که بازتاب مناسبی در رسانههای کشور داشته است.
منبع: ایرنا
مثل بنز مثل تویوتا مثل کیا ، الان شرکتهای مطرح چینی مثل جیلی و BYD هم بعد بیست سال جز برندهای مطرح شدند
نه اینکه اینجا دنبال پرکردن خزانه با قیمت های بالا و تعرفه فضایی باشید و سهامدارا جیب پرکنند و پولها سر از سواحل اسپانیا و پرتغال دریاره
و هیچ پیشرفتی حاصل نشود و کیفیت هم کم شود
که چی ؟ مونتاژ چینی به نفع کشور چین یا ماشین ۳۰ سال پیش هی سر هم کنید و با قیمتهای فضایی و پز بدید تولید داریم
آخرش که چی ؟
همه جهان میدونن شما خودرو ساز نیستید چون ارز نیاورده یا مشتق پرایده یا پژو یا چینی
همه دنیا میدونن اجبار میکنین مردمو
بعد چطوره اینجا الان دنا پلاس اتوماتیک دمه کارخانه ۶۵۰ میلیون باید بخری که قدیمی است پر مصرف تازه الان دمه کارخانه ام نمیتونی بخری
بعد الان اونیکه هیوندای تولید میکنه اسمش تولید است یا اینکه شما مونتاژمیکنی ؟
این از کدوم قانون اقتصاد و تولید من درآوردی پیروی میکنه ؟
پس چطوره همرو مجبور به انتخاب خودرو گرانتر میکنید بعد معادل اقتصادیش و ریاضیش چطوره ؟ چرا تولید زیاد میشه قیمت بازار بیشتر و عرضه کم شده ؟
دشمن خداس
اگر قراره جایگزین بشود بجایش ریرا بدین نه اون چیزی که رو دستتون باد کرده !!!!!! :)
فقط پراید وانت سر موعد تحویل شده.
باز هم پیش فروش گذاشتن خدا شاهده خیلی رو میخواد.
عزیزم مردم تو جامعه هستن داری یه کی گزارش میدی؟
کدوم کشور با این قیمت این فرقونا رو میخواد!!!
تو همین افغانستان با قیمت شاهین هایلوکس میخرن!!!