روسای ستاد ارتش اشغالگر و شین بت در سفر به قاهره چه کردند؟

منابع آمریکایی اعلام کردند فرماندهان نظامی رژیم صهیونیستی در سفر به مصر به این کشور گفته‌اند که تل‌آویو نمی‌گذارد آوارگان فلسطینی به مصر وارد شوند.

هرزی هالیوی، رئیس ستاد ارتش اشغالگر و رونن بار، رئیس شین بت هفته گذشته به قاهره سفر کردند تا به همتایان مصری خود اطمینان دهند که این رژیم اقداماتی را انجام خواهد داد تا اطمینان حاصل شود که عملیات علیه رفح باعث هجوم فلسطینی‌ها به شبه جزیزه سینا نشود.

به گزارش آکسیوس، این دیدار توسط دو مقام ارشد ارتش اشغالگر صهیونیستی، اهمیتی را که این رژیم برای روابط امنیتی خود با مصر قائل است، برجسته می‌کند، مصری که قبلاً هشدار داده بود که هجوم آوارگان فلسطینی به مصر در شبه جزیره سینا ممکن است منجر به شکاف روابط مصر و رژیم صهیونیستی شود. 

این دیدار همچنین در بحبوحه نگرانی‌های روزافزون جهانی مبنی بر اینکه هرگونه حمله رژیم صهیونیستی به رفح، جایی که بیش از ۱.۴ میلیون فلسطینی، که بسیاری از آن‌ها آواره‌های دیگر مناطق غزه هستند، انجام شود، تعداد زیادی از آوارگان شهید خواهند شد. این امر همچنین منجر به هجوم آوارگان فلسطینی به مصر می‌شود.

مقامات صهیونیستی ادعا کردند که هماهنگی با مصر پیش شرط هرگونه حمله آتی به رفح است و دو مقام آمریکایی گفتند که هالیوی و بار با مدیر اطلاعات مصر و افسران ارشد ارتش مصر دیدار و درباره عملیات احتمالی رژیم صهیونیستی در رفح گفتگو کردند.

دو مقام آمریکایی بدون جزئیات بیشتر توضیح دادند که هالیوی و بار ایده‌های خود را در مورد چگونگی حمله به رفح به نحوی که مانع از سرازیر شدن آوارگان فلسطینی به مصر شود، به مقامات مصری ارائه کردند. ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی و سرویس جاسوسی شین بت از اظهار نظر در مورد این موضوع خودداری کردند و مقامات مصری به سوالات مطرح شده توسط آکسیوس در این مورد پاسخ ندادند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۰۸ اسفند ۱۴۰۲
خاک بر سر بی عرضه حاکمان مصر، واقعا بی‌غیرت هستن مثل سعودی و امارات
آخرین اخبار