سرپرست اداره روابط عمومی انتقال خون خراسان رضوی گفت: میزان مراجعه داوطلبان به پایگاههای اهدای خون‌ به دلیل سرمای هوا و بارش برف و باران کاهش یافته که این امر سبب کاهش نزولی ذخایر خونی استان شده است.

مصطفی مهدوی ارفع سرپرست اداره روابط عمومی انتقال خون خراسان رضوی گفت: هم اکنون ذخایر خونی انتقال خون خراسان رضوی به دلیل برودت هوا و انجام عمل‌های جراحی در پایان سال و همچنین آمادگی برای ورود به ماه مبارک رمضان، رو به کاهش است که با ادامه این روند در روز‌های آتی، پاسخگویی به بیماران نیازمند و مراکز درمانی با چالش مواجه خواهد شد.

او با تأکید بر اینکه نیاز به خون همیشگی است و هر واحد اهدای خون با فراورده‌های استحصالی آن جان سه بیمار را از مرگ نجات می‌بخشد، افزود: از کلیه واجدین شرایط اهدای خون و دارندگان تمامی گروه‌های خونی تقاضا داریم تا اداره کل انتقال خون خراسان رضوی که پشتیبان و تامین کننده خون و فراورده‌های خونی مورد نیاز ۶۳ بیمارستان و مرکز درمانی متعدد در استان است را یاری دهند.

سرپرست اداره روابط عمومی انتقال خون خراسان رضوی ادامه داد: پایگاه‌های اهدای خون امام رضا (ع) و حرم مطهر رضوی در نوبت صبح و عصر و چهار پایگاه امید واقع در نبش خیابان شیرازی، شهید کریمی واقع در قاسم آباد، پایگاه شهید سلیمانی واقع در بلوار استقلال و پایگاه مهر واقع در نبش بلوار ابوطالب در نوبت صبح آماده پذیرش داوطلبان اهدای خون و مجاوران و زائران رضوی هستند.

مهدوی ارفع بیان کرد: ساعت پذیرش پایگاه‌ها در نوبت صبح از ساعت هفت و ۴۵ دقیقه تا ۱۲ و ۴۵ دقیقه و در نوبت عصر از ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه تا ۱۸ و ۴۵ دقیقه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار