توزیع بیش از ۶۵ میلیارد تومان تجهیزات در مدارس کرمان

 مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کرمان از توزیع بیش از ۶۵ میلیارد تومان تجهیزات در مدارس و هنرستان‌های این استان خبر داد.

 رضا هدایتی مدیرکل نوسازی مدارس کرمان در مراسم توزیع همزمان تجهیزات مدارس و هنرستان‌ها در سراسر کشور و استان کرمان که با حضور مدیران کل نوسازی مدارس و آموزش و پرورش و مسئولین استانی برگزار شد، گفت: در شش ماهه اول سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ تاکنون بیش از ۶۵ میلیارد تومان تجهیزات کلاسی، اداری و همچنین تجهیزات رشته‌های مختلف هنرستان خریداری و در روز سه شنبه ۸ اسفند ماه مصادف با روز امور تربیتی و تربیت اسلامی، توزیع می‌شود.

وی افزود: باتوجه به تاکید مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری در خصوص حرفه‌آموزی به دانش آموزان در هنرستان‌ها، سیاست سازمان نوسازی مدارس کشور بر مبنای احداث این مراکز و توزیع تجهیزات مدرن و به روز آموزشی و هنرستانی در کشور شکل گرفته است.

هدایتی تصریح کرد: در همین زمینه، وزارت آموزش و پرورش و سازمان نوسازی مدارس کشور تامین اعتبار برای تجهیز هنرستان‌ها را با جدیت دنبال می‌کند و در همین خصوص نیز در شش ماهه اول سال تحصیلی امسال تا کنون ۳۸ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات هنرستان‌های فنی استان کرمان تخصیص داده شد.

وی بیان کرد: این محموله تجهیزات شامل ۱۵ میلیارد تومان تجهیزات رشته مکانیک،۶ میلیارد تومان خرید کامپیوتر برای رشته‌های کامپیوتر و فنی هنرستان ها، خرید ۵ میلیارد تومان تجهیزات رشته طراحی دوخت از قبیل چرخ خیاطی، اتوبرقی و... است و مبلغ ۱۲ میلیارد تومان نیز برای سایر رشته‌های فنی، معدن، عکاسی، درودگری و سایر رشته‌های هنرستان‌ها خرید و در ۶ ماهه اول سال تحصیلی ۱۴۰۲ _۱۴۰۳ توزیع می‌شود.

 

هدایتی با اشاره به تجهیزات کمک آموزشی سایر مدارس نیز گفت: اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات اداری و کمک آموزشی مدارس عادی از قبیل صندلی، نیمکت، فایل، کمد، و... تخصیص یافت که خریداری شد.

وی افزود: بیش از ۱۲ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات امتحان نهایی مدارس استان کرمان نیز صورت گرفته است.

رضا رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز در این مراسم با بیان اینکه در استان کرمان ۲۱ هنرستان فنی و حرفه‌ای که کارآفرین هم هستند وجود دارد، گفت: در حدود دو سال گذشته دو هزار و ۱۰۰ دانش‌آموزان به رشته کشاورزی روی آوردند که آمار بسیار خوبی نسبت به قبل است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار