استاندار گلستان:

قانون بر همه چیز ارجحیت دارد

استاندار شامگاه دیروز در جلسه اعضای هیات بررسی تبلیغات انتخابات در فرمانداری گرگان تاکید کرد: قانون را بر همه چیز ارجحیت دارد.

علی محمد زنگانه گفت: ماده ۸۱ قانون تبلیغات بر عدالت در دسترسی نامزد‌های انتخاباتی به ظرفیت‌های تبلیغاتی تاکید دارد و به همین سبب اگر در زمینه تبلیغات تخلفی صورت گرفت، قانون را بر همه چیز ترجیح دهید.

زنگانه ادامه داد: اگر تخلفات تبلیغاتی در زمینه‌های تعدی به امنیت ملی و وحدت و انسجام، نظیر تفرقه‌های قومی صورت گرفت، شناسایی، ثبت و گزارش شود.

او افزود: افرادی که خارج از وظایف نمایندگی وعده دهند، مرتکب تخلفات انتخاباتی شده اند. هر گونه تخریب، تهدید و هتک حرمت از نامزد‌های انتخاباتی، خلاف قانون تبلیغات است.

استاندار با بیان اینکه نشر اکاذیب، دیوار نویسی، تخریب و پاره کردن عکس دیگر نامزدها، نصب پوستر‌های بزرگتر از ابعادی که قانون مشخص کرده، تخلف است، اضافه کرد: در مرحله اول تذکر داده می‌شود و در صورت ادامه تخلفات تبلیغاتی، به صورت مکتوب به دادگستری معرفی می‌شوند.

زنگانه گفت: استفاده از کارناوال، خرید و فروش مستقیم و غیرمستقیم رای، استفاده از بلندگوی سیار و نصب عکس بر روی پست‌های برق نیز از دیگر تخلفات تبلیغاتی است.

او خطاب به برخی از نامزد‌های انتخاباتی که با تخلفات مکرر تبلیغاتی، برابر قانون سرکشی می‌کنند، گفت: اجازه سرکشی از قانون را به کسی نمی‌دهیم. شمایی که می‌خواهی قانون گذاری کنی باید اول از همه خود به قانون پایبند باشی.

۱۱۲ مکان برای تبلیغات نامزد‌های انتخاباتی در گرگان و آق قلا

فرماندار گرگان نیز گفت: ۱۱۲ مکان برای تبلیغات نامزد‌های انتخاباتی در گرگان و آق قلا در نظر گرفته شده است.

اسماعیل نادری افزود: عکس‌های تبلیغاتی بر اساس قانون باید دارای سایز خاصی باشد (حداکثر ۱۰۰ در ۷۰) و نصب عکس‌های بزرگ‌تر از این اندازه در مکانی غیر از ستاد‌های انتخاباتی، خلاف قانون تبلیغات و این موضوع قبل از آغاز تبلیغات به همه نامزد‌های انتخاباتی ابلاغ شده است.

او اضافه کرد: اگر نامزدهایی، قانون تبلیغات را در زمینه سایز عکس‌های تبلیغاتی مراعات نکنند به آن‌ها تذکر داده می‌شود و کمیته امحا نیز نسبت به جمع آوری این پوستر‌های تبلیغاتی اقدام می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.