نخستین دانشجوی بین الملل از نیمسال دوم سال تحصیلی۱۴۰۳-۱۴۰۲ تحصیلات خود را در رشته زمین شناسی دانشگاه هایتک ماهان کرمان آغاز کرد.

رئیس دانشگاه هایتک کرمان گفت: اولین اهمیت، جذب دانشجوی بین‌الملل، دیپلماسی علمی است؛ و این یعنی دانشگاهی که دانشجوی بین‌الملل دارد، در حال تربیت سفیران علمی است که این سفیران پس از دانش آموختگی و مراجعه به کشورهایشان با قرار گرفتن در موقعیت‌های شغلی مختلف می‌توانند در گسترش روابط علمی و دانشگاهی بین کشور‌ها تاثیرگذار باشند.

حسین محبی درباره جذب دانشجوی خارجی در دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان (هایتک) افزود: روند درخواست برای اخذ مجوز برای تحصیل دانشجویان بین الملل در این دانشگاه از سه سال پیش آغازشد و در اواخر اردیبهشت امسال مجوز لازم صادرشد.

وی درباره بازار‌های هدف جذب دانشجویان بین‌الملل تصریح کرد: برای سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ بیش از۱۰۰ دانشجو از کشور‌های مختلف جذب می‌شود.

دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته در انتهای بزرگراه هفت باغ علوی در محدوده‌ای به وسعت ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار و در فاصله ۲۷ کیلومتری کرمان در جوار شهر تاریخی ماهان قراردارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار