سرپرست اداره دامپزشکی ایذه گفت: بیش از یک میلیون و ۸۰ هزار راس دام سبک و سنگین از ابتدای امسال تاکنون، به صورت رایگان علیه بیماری‌های واگیردار دامی و مشترک بین انسان و حیوان ایمن شده اند.  

داریوش شاهپری گفت:  این دام‌ها علیه بیماری‌های واگیردار دامی و مشترک بین انسان و حیوان از جمله آبله، طاعون نشخوارکنندگان کوچک، تب برفکی، بروسلوز، لمپی اسکین و دیگر بیماری‌ها ایمن شدند.

او  در خصوص ایمن‌سازی سگ‌های صاحب‌دار نیز افزود: در این مدت ۹۴۲ قلاده سگ صاحب‌دار در مناطق روستایی و عشایری ایذه علیه بیماری هاری زیر پوشش واکسیناسیون قرار گرفتند.

سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان ایذه  بهترین روش‌ برای جلوگیری از بیماری‌های شایع در جمعیت دامی را واکسیناسیون دانست و گفت: با انجام واکسیناسیون دام‌ها توسط تیم‌های دامپزشکی خدماتی مانند آموزش و ترویج در بین عشایر و روستاییان و پایش و مراقبت بیمار ها نیز انجام شده است.

آقای شاهپری از دامداران خواست  همکاری لازم را با اداره دامپزشکی و اکیپ‌های واکسیناسیون داشته باشند و برای هماهنگی و اطلاع از زمان واکسیناسیون دام خود به اداره دامپزشکی شهرستان مراجعه کنند.

او  از تیم‌های واکسیناسیون دامپزشکی و بخش خصوصی و  از همکاری دامداران، روستاییان، دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها برای واکسیناسیون قدردانی کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.