نیویورک تایمز: اسرائیل در چند جبهه شکست می‌خورد

ستون‌نویس روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز معتقد است با تداوم درگیری‌ها اسرائیل در سه جبهه شکست خواهد خورد.

توماس فریدمن، ستون نویس روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی تاکید کرد که «اسرائیل» در سه جبهه شکست می‌خورد. او می‌گوید که موجودیت رژیم اشغالگر در حال از دست دادن این روایت دروغین است که درگیر یک جنگ عادلانه است و می‌افزاید: «اسرائیل هیچ برنامه‌ای برای خروج از غزه ندارد، بنابراین در نهایت با یک اشغال دائمی در آنجا غرق خواهد شد و این روابط را با همه متحدان و دوستان عرب خود در سراسر جهان پیچیده می‌کند. «فریدمن توضیح می‌دهد که «اسرائیل» از لحاظ منطقه‌ای نیز در برابر ایران و مقاومت لبنان در لبنان، سوریه، عراق و یمن که مرز‌های شمالی، جنوبی و شرقی فلسطین اشغالی را تحت فشار قرار می‌دهند، شکست می‌خورد.

به گفته وی، تنها راه حل برای «اسرائیل» «راه حل دو دولتی» است که به اعتقاد او روابط اشغالگران با متحدان عرب خود را تقویت می‌کند.

با این حال، او هشدار می‌دهد که اگر «اسرائیل» نتواند راه‌حل را بیابد، «دهه‌ها دیپلماسی مخاطره‌آمیز برای به رسمیت شناختن حق (ادعایی) ملت یهود برای تعیین سرنوشت و دفاع از خود در سرزمین (ادعایی) تاریخی‌شان خواهد بود».

جایگاه جهانی آمریکا و اسرائیل ممکن است سقوط کند

فریدمن در پیامی به جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و اسرائیلی ها، تاکید کرد که» من شاهد فرسایش سریع و فزاینده جایگاه اسرائیل در میان کشور‌های دوست هستم - سطحی از پذیرش و مشروعیتی که طی دهه‌ها به سختی ایجاد شده است «و هشدار داد که «اگر بایدن مراقب نیست، جایگاه جهانی آمریکا به همراه اسرائیل به شدت سقوط خواهد کرد.»

وی افزود: فکر نمی‌کنم اسرائیلی‌ها یا دولت بایدن به طور کامل از خشمی که در سراسر جهان به‌وجود آمده است که توسط رسانه‌های اجتماعی و فیلم‌های تلویزیونی در مورد کشتار هزاران غیرنظامی فلسطینی، به‌ویژه کودکان، توسط ایالات متحده افزایش یافته است، قدردانی کنند. 

فریدمن تأکید می‌کند که هر روز فراخوان‌های جدیدی مبنی بر محرومیت «اسرائیل» از مسابقات یا رویداد‌های بین‌المللی آکادمیک، هنری و ورزشی شنیده می‌شود. گفته می‌شود، بسیاری از متحدان اسرائیل اکنون برای آتش‌بس دعا می‌کنند تا در بحبوحه تجاوزات مداوم به غزه که جان هزاران نفر را گرفته است، مردم و رای‌دهندگان خود را برای حمایت از «اسرائیل» دعوت نکنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار