معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: طرح جامع ترافیک برای قزوین ۱۰۰ کیلومتر مسیر دوچرخه سواری مصوب کرده که تاکنون ۴۲ کیلومتر از آن تثبیت شده است.

اسماعیل عرشیان معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری قزوین امسال موفق به اجرای جداکننده‌های بتنی و ایجاد ۸۵۰ متر مسیر دوچرخه سواری در سطح این شهر شد.

وی افزود: این سازمان همچنین برای توسعه مسیر‌های دوچرخه سواری سطح شهر قزوین در سال جاری ۲۵ میلیارد ریال برای تحقق انجام این کار اعتبار تخصیص داده است.

عرشیان با اشاره به اینکه متاسفانه مسیر‌های تعیین شده برای دوچرخه سواری سطح شهر بیشتر مورد استفاده موتورسواران قرار می‌گیرد، تاکید کرد: امیدواریم با سیاست‌های در نظر گرفته شده و فرهنگ سازی در بین شهروندان شهر از سوی رسانه ها، سال آینده با همکاری و همراهی پلیس راهوار بتوانیم این مشکل را نیز برطرف کنیم.

این مسئول با بیان این موضوع که در طرح‌های تفصیلی شهری قزوین مسیر‌های دوچرخه سواری دیده نشده است، تاکید کرد: مسیر‌های مورد نظر برای استفاده دوچرخه سواران در مطالعات ترافیکی و طرح جامع ترافیک در معابر شهری پیش بینی شده است.

عرشیان یادآور شد: برخلاف باور عمومی، مسیر‌های دوچرخه سواری در مکان‌های پرتردد شهری نه تنها باعث ایمنی دوچرخه سواران می‌شود بلکه از آشفتگی‌های ترافیکی به واسطه نظم دهی بیشتر نیز جلوگیری به عمل می‌آورد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین بیان کرد: احداث مسیر نوسازی شده دوچرخه در خیابان بوعلی قزوین باعث کاهش تصادفات دوچرخه‌سواران شده تا جایی که تصادفات در این نقطه به صفر رسیده و یا اینکه در خیابان فردوسی پرتقاضاترین مسیر و مطابق براساس نیاز‌های شهروندان صورت گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.