ذخیره سازی ۲۶ میلیون متر مکعب آب در سد نسای بم

مدیرعامل آب منطقه‌ای کرمان گفت: باوجود بارندگی‌های اخیر تنها ۲۶.۷ میلیون مترمکعب معادل ۱۶ درصد آب در سد نسا بم ذخیره شده است.



حمید علیدادی سلیمانی گفت: حجم ذخیره سد نسا در بم ۱۶۸ میلیون مترمکعب است.

وی افزود: در بارندگی‌های اخیر تنها ۱.۲۶ درصد به حجم آب سد نسا اضافه شده که این میزان تاثیر ناچیزی روی افزایش ذخیره حجم سد داشته است.

وی اظهارکرد: در مقایسه با سال گذشته در این تاریخ، مقدار پُرشدگی سد نسا حدود ۷۱ میلیون مترمکعب معادل ۴۲ درصد بوده که این حجم اینک کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته لذا کماکان صرفه‌جویی در مصرف آب ضروری است.

رضا حسن‌زاده مدیر بهره‌برداری و نگهداری سد نسا نیز با بیان اینکه آمار بارندگی اخیر تا تاریخ هفتم اسفندماه در حوزه این سد ۱۱ میلیمتر بوده است، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۷ میلیمتر بارش در حوزه سد نسا رخ داده است.

وی بیان کرد: قبل از بارندگی‌های اخیر تنها ۱۴ درصد آب در سد نسا ذخیره شده بود و در این بارندگی‌ها تنها ۱.۲۶ درصد به حجم سد اضافه شد.

حسن زاده با بیان اینکه این سد تامین‌کننده آب بخش‌های کشاورزی، شرب و صنعت است، اظهار کرد: عمده تخصیص این سد مربوط به کشاورزی است و حقابه زیست محیطی نیز طبق برنامه مشخص و ابلاغی رهاسازی می‌شود.

وی بیان کرد: در صورت باز شدن دریچه تخلیه سد به اهالی پایین دست، از طریق مکاتبه با فرمانداری و رسانه‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود.

مدیر بهره‌برداری و نگهداری سد نسا ورودی کنونی سد را حدود ۳.۲ مترمکعب بر ثانیه و خروجی آن را نیز حدود ۲.۴ مترمکعب بر ثانیه اعلام و بیان کرد: این طبق برنامه تخصیص و منابع و مصارف است.

وی گفت: آب سد نسا از رودخانه‌های نسا، انارک و دَهدَرک تامین می‌شود.

برچسب ها: ذخیره ، رودخانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار