حجت الاسلام والمسلمین جلال صدر، کارشناس مذهبی درمورد مسئله مهدویت و انتظار و جوانان اظهار کرد: طبق روایات ائمه معصومین علیهم السلام، ابتدا باید به این موضوع توجه کرد که یاران حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف عموماً جوانان هستند. مثلاً در کلام معصومین علیهمالسلام این موضوع به ما رسیده است که به عنوان نمونه؛ مولایمان حضرت امیرمومنان علیه السلام در یکی از فرمایشهای خود فرموده اند که یاران حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف جوان هستند و پیرمرد در میان آنها نیست. مگر به اندازه سرمه در چشم و نمک در غذا. یعنی عموماً افرادی که در کنار و رکاب امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف قرار میگیرند جوان هستند.
این کارشناس مذهبی گفت: نکته مهم این است که در کلام ائمه معصومین علیهمالسلام، جوانان در مسئله انتظار، هم پیشگام و هم منتظر هستند.
خود انتظار یک نکته است و پیشگام در انتظار بودن نیز، نکته دیگری است و در این رابطه، وجود نورانی امام صادق علیهمالسلام در یکی از فرمایشهای خود فرموده اند که در هنگام ظهور، جوانان امت منتظر ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف هستند و وقتی اطلاع پیدا میکنند که حضرت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف ظهور کرده اند آنها به سرعت خودشان را به مکه میرسانند. چون مکان ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف در شهر مقدس مکه است و به زیارت حضرت صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و رهبر و مقتدای خود نائل میشوند و در خدمت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف قرار میگیرند. بنابراین، طبق فرمایش ائمه معصومین علیهم السلام این افراد از جوانان هستند.
حجت الاسلام والمسلمین صدر مطرح کرد: اگر بخواهیم بین جوانان و مسئله مقاومت یک اتصالی برقرار کنیم ما در مبانی دینی مان، دو منبع مهم داریم که یکی، قرآن کریم و دیگری روایات ائمه معصومین علیهمالسلام است و اگر بخواهیم موضوع جوانان و مقاومت را در آیات نورانی قرآن کریم بررسی کنیم از این موضوع با تعبیر قدرت و توان جسمی یاد میشود.
این کارشناس مذهبی افزود: وقتی خداوند متعال در قرآن کریم میخواهند به موضوع جوانان و مقاومت بپردازند به ذهنیات جوانان توجه میکنند. یعنی قرآن کریم در جاهایی که جوانان از موضوع قدرت و مقاومت استفاده میکنند، مثال میزنند. مثلاً قرآن کریم میفرمایند: یکی از ویژگیهای جوانان دفاع از ولایت حق پذیری است و برای این موضوع مثال میزنند که در سوره مبارکه صافات، وجود نورانی حضرت اسماعیل علیه السلام را به عنوان این که قدرت و توان دارند، معرفی میکنند که خودشان را در مسیر حق پذیری قرار میدهند؛ به طوری که وقتی دستور خداوند متعال مبنی بر ذبح حضرت اسماعیل علیه السلام صادر میشود حضرت علیه السلام خودشان را مطیع امر پروردگار متعال میدانند و بنابراین، در این آیه شریفه خطاب به حضرت اسماعیل علیه السلام میفرمایند که او در برابر این خواست خداوند متعال صبر میکنند تا در مسیر حق و حقیقت قرار بگیرند.
درخواب دیدم که ضریح حضرت معصومه سلام الله علیها را زیارت می کنم ودر آنحال از آن بانوی بزرگوار خواستم که دیدار حضرت مهدی را نصیبم کند،در همان حال دیدم مردی که بالباس عربی درکنار من مشغول زیارت است سرش رو به طرف من برگرداند وگفت دعایت
مستجاب شد! فی الحال بازوانم را دور بدن ایشان گره زدم و به او گفتم اگر روزی آمدی ومن نبودم به سر مزارم بیا وبگو قم باذن الله.
در حال گفتن همین جمله هم که بودم زانوانم سست شده بود واز حالت ایستاده به دوزانو تبدیل شده بودم.
باخواندن دعای عهد امیدوار باشید که درصورت نبودن ،ایشان بیاید
وشما را به دنیا باز گرداند تااز یارانش شوی.
کما اینکه از نشانه های آخرالزمان هست که اموات به دنیا برمی گردند
وبه دیدن خانواده هایشان می روند.چهره های انسانهای گناهکار به
صورت صفت باطنی ایشان مسخ می شوند،و زن و برادرانش که تا لحظه ای قبل بااو می خندیدند از نزد او فرار می کنند.
۱_رجف یعنی زمین لرزه و زلزله.
زلزله ها زیاد می شوند.
۲_قذف یعنی پرتاب سنگ از آسمان.
والسماء والطارق.
۳_خسف یعنی فرورفتن در زمین.
روستایی درسوریه به نام حرستا
یا فرورفتن لشکر سفیانی دربین
مکه ومدینه.
۴_مسخ یعنی به صورت حیوان شدن
ویا به قیافه ی دهشتناک وزشت در آمدن.
۵_جوع اکبر یعنی گرسنگی بزرگ
۶_ غرق ومرگ سرخ
۷_مرگ سفید منظور شاید بیماری های واگیر.
به هرحال رجعت بعضی اولیا وکمک به آن حضرت
در ظهور به عنوان یاران ظهور درعقاید شیعه
وروایات معصومین ،امری محکم می باشد.
الهی که ظهور را خداوند پیش از نوبت مشخص،
مقرر فرماید،وباعث خوشحالی زایدالوصف وهیجان انگیزی
در منتظرانش گردد وانشاءالله که آن روز را در
آینده ای نزدیک خواهیم دید.