استان قزوین می‌تواند پایلوت هوشمندسازی کشاورزی باشد

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: استان قزوین پتانسیل مستعدی در بخش کشاورزی دارد و می‌تواند پایلوت هوشمند سازی این بخش باشد.

محمد حسین عطایی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در دومین همایش و رویداد ملی کشاورزی دانش بنیان گفت: با استفاده از ظرفیت مناسب بخش کشاورزی، دانشگاه بین المللی امام (ره) و پارک علم و فن آوری و همچنین کشاورزان فرهیخته و خبره می‌توان این استان را به عنوان پایلوت برای هوشمند سازی بخش کشاورزی در کشور معرفی کرد تا بتوانیم شاهد توسعه پایدار بخش کشاورزی استان باشیم.

عطایی افزود: در دشت قزوین اقدامات ارزشمندی در حوزه کشاورزی دانش بنیان انجام شده چرا که این استان الگو و آغازگر کشاورزی مدرن در کشور بوده و در بحث دانش بنیان نیز بایستی پیشرو باشد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۲۵ واحد فناور و مرکز رشد در استان داریم و سال گذشته پردیس کشاورزی افتتاح شد که بایستی تلاش شود توسعه و پیشرفت بیشتری داشته باشد.

عطایی گفت: همچنین ۱۵ کاروان ترویج و فن آوری و نو آوری در استان اجرا شده که حمایت‌های لازم برای سرمایه گذاران و فناوران فراهم شده است.

وی بر لزوم اهمیت نزدیک شدن فاصله بین بخش‌های تحقیقات، اجرا و کشاورزان برای انتقال تجربیات و دانش علمی و رسیدن به توسعه بخش کشاورزی تاکید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار