فرماندار تنگستان:

ظرفیت تولید ماهی در قفس استان بوشهر به ۱۱ هزار تن در سال افزایش یافت

فرماندار تنگستان گفت: ظرفیت تولید ماهی در قفس در استان بوشهر از تولید سالانه ۷ هزار تن به ۱۱ هزار تن افزایش یافته است.

 احمد لطفی در نشست با مسئولان جهاد کشاورزی تنگستان اظهار داشت: افزایش تولیدات کشاورزی و رشد بهره وری در سطح خاک از اولویت‌های اساسی این حوزه است.

 وی افزود: تنگستان در زمینه پرورش ماهی در قفس جایگاه ویژه‌ای در استان دارد و بحمدالله دراین زمینه به نتایج خوبی رسیده ایم.

فرماندار تنگستان به رشد تولید ماهی پرورشی استان بوشهر اشاره کرد و یادآور شد: ظرفیت تولید ماهی در قفس در استان بوشهر از تولید سالانه ۷ هزار تن به ۱۱ هزار تن افزایش یافته است.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان بوشهر نیز از شناسایی ۵۱۱ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در شهرستان تنگستان خبر داد.

احمد مشایخی افزود: از ابتدای سال جاری در شهرستان تنگستان ۵۱۱ مورد ساخت و ساز غیر مجاز شناسایی و منجر به صدور اخطاریه شده است.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان بوشهر بیان کرد: میزان مساحت مورد شناسایی در این مورد بیش از ۶۸ هکتار است.

مشایخی با تاکید بر برخورد قانونی با هرگونه مصداق تغییر کاربری غیر مجاز افزود: از آنجایی که حفاظت و صیانت از اراضی از وظایف ذاتی و مهم است باید در این راستا از امکانات موجود استفاده تا از تخریب اراضی کشاورزی توسط افراد سودجو و فرصت طلب جلوگیری کرد.

وی اظهار داشت: تغییر کاربری اراضی علاوه بر تأثیرات اقتصادی و اجتماعی بر کمیت و کیفیت آبی و کیفیت هوا نیز تأثیرگذار است و باید برای جلوگیری از اثرات مخرب تغییر کاربری‌های غیر مجاز، رصد و پایش اراضی به صورت مستمر انجام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۲ ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
ماهی = افضل پروتئین ها