خیرالله خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از مسیر ۸ و ۲ دهم کیلومتری باقیمانده آزادراه رشت - قزوین در محدوده منجیل - رودبار گفت: این طرح به عنوان مهمترین طرحهای زیربنایی کشور از لحاط فنی، مهندسی و حجم کار محسوب میشود که به مراحل پایانی ساخت نزدیک میشود.
او با بیان اینکه برای ساخت این مسیر، حدود ۵ کیلومتر تونل و پل و ۸ کیلومتر دیوار حائل ساخته شده است، افزود: تاکنون حدود ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات دولتی برای ساخت قطعه باقیمانده آزادراه رشت - قزوین هزینه شده است که ۳۰۰ میلیارد تومان آن مطالبات پیمانکاران است.
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به وجود مناطق مسکونی و تجاری در محدودهی منجیل – رودبار و توقف چندین ساعته خودروهای مسافران در این منطقه که موجب کندی و سنگین شدن ترافیک در آزادراه میشود، تصریح کرد: با افتتاح این مسیر، هموطنان بدون توقف در در این محدوده میتوانند به راحتی در آزادراه رشت – قزوین به صورت رفت و برگشت تردد کنند.
خادمی ارزش روز ساخت قطعه ۸ و ۲ دهم کیلومتری آزادراه منجیل – رودبار را ۶ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: آزادراه رشت – قزوین یکی از مسیرهای اصلی کریدور شمال به جنوب است که شمال کشور را به مرکز کشور متصل میکند.
او افزود: ضمن اینکه مردم استانهای گیلان و اردبیل میتوانند از این مسیر استفاده کنند، هموطنان هم هنگام مسافرت به گیلان به ویژه در تعطیلات، با ترافیک سنگین در آزادراه رشت – قزوین روبه رو نخواهند شد.
معاون وزیر راه در بازدید از مسیر منجیل - رودبار، زمان دقیقی برای افتتاح قطعه باقیمانده آزادراه رشت - قزوین در این محدوده اعلام نکرد.
منبع: صداوسیما