آمادگی کرمانشاه برای پذیرش مهمان نوروزی

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه گفت : بررسی و هماهنگی‌های لازم برای ارائه خدمات بیشتر و بهتر به گردشگران و مسافران نوروزی در قالب ۱۴ کمیته انجام شده است.

داریوش فرمانی، مدیر‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از آمادگی برای پذیرش مهمان نوروزی خبر داد و گفت : ستاد اجرایی خدمات سفر استان از بهمن‌ماه فعال شده و امروز هم دومین جلسه ستاد سفر‌های نوروزی به ریاست استاندار برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به فعالیت ۱۴ کمیته (آمار، تنظیم بازار، امنیتی، اسکان، فرهنگی و اطلاع‌رسانی، بهداشت و درمان، امداد و نجات، حمل و نقل جاده‌ای و...)، تصریح کرد: کمیته‌ها جلسات خود را با اعضا برگزار کرده و بررسی و هماهنگی‌های لازم برای ارائه خدمات بیشتر و بهتر به گردشگران انجام شده است.

مدیر‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با بیان اینکه مسئولیت اسکان مسافران نوروزی را برعهده دارند، گفت: وظیفه خود را بر بحث نظارت بر اماکن اقامتی و پذیرایی شروع و هماهنگی‌های و ابلاغ‌های لازم انجام شده است.

وی با اشاره به هماهنگی‌های لازم با آموزش و پرورش و اداره‌کل ورزش و جوانان استان، اضافه کرد: در صورت نیاز بیشتر از اماکن اقامتی آموزش و پرورش به خصوص در روز‌های بارندگی در رابطه با کمپ‌های تعریف شده از سوی شهرداری‌ها، از ظرفیت ورزشگاه‌ها در بحث اسکان استفاده خواهد شد.

فرمانی تصریح کرد: با توجه به مقارن شدن ماه مبارک رمضان با عید نوروز، برنامه‌های متناسب با شأن این ماه مبارک به خصوص برای زمان بعد از افطار در محوطه‌های تاریخی و فرهنگی برنامه‌ریزی شده است.

وی در بحث اطلاع‌رسانی به چاپ کتابچه، برشور و نقشه راهنمای گردشگری استان اشاره کرد و افزود: امسال ۲۴ نوع کتابچه و نقشه چاپ و در اختیار شهرستان‌ها قرار داده شده تا در دسترس گردشگران قرار گیرد.

فرمانی اضافه کرد: سامانه «کرمانشاه گشت» از سال گذشته برای اطلاع‌رسانی از وضعیت زیرساخت‌های گردشگری و خدمات مورد نیاز گردشگری از جمله جاذبه‌های گردشگری، رستوران‌ها، بیمارستان‌ها، داروخانه‌ها، مراکز اقامتی و... طراحی شده که در ایام نوروز در ورودی‌های استان آدرس این سامانه در قالب پیامک به مسافران ارسال می‌شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.