فولادیان، مدیرکل دفتر پایش و نظارت بر پیادهسازی دولت الکترونیکی اظهار داشت: این سامانه، که به عنوان یک مرجع یکپارچه برای دسترسی به خدمات مختلف دولتی عمل میکند، در راستای کاهش نیاز به مراجعه حضوری به ادارات دولتی و ارائه هوشمندانه خدمات به مردم طراحی شده است.
مجید فولادیان حضور مردم در پنجره واحد دولت هوشمند را بیانگر موفقیت این طرح در جذب و خدمترسانی به شهروندان و کاهش فاصله بین مردم و ادارات دولتی دانست و گفت: در حال حاضر، اتصال دستگاههای اجرایی به درگاه مذکور به ۹۸ درصدی رسیده است.
از جمله پرکاربردترین سامانههای ملی و استانی متصل به پنجره ملی دولت هوشمند میتوان به وزارت آموزشوپرورش، وزارت راه و شهرسازی، سازمان تامین اجتماعی و پنجره واحد دانشگاهی وزارت علوم اشاره کرد که بیشترین استقبال را از سوی مردم در ماه اخیر داشتهاند.
میزان کل فراخوانی سرویسهای مستقیم و استفاده از سامانههای ملی و استانی از ابتدای فعالیت تا پایان بهمن ماه، به بیش از ۳ میلیارد فراخوانی رسیده است.