افزایش ۵۶ درصدی مصرف گاز بخش خانگی خراسان رضوی در نیمه اول اسفند

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی با اشاره به افزایش ۵۶ درصدی مصرف گاز در بخش خانگی، عمومی و تجاری استان در نیمه اول اسفند گفت: در مدت پیک سرمای زمستان امسال جریان گاز در ۹۵ شهر و ۲ هزار و ۷۵۰ روستای خراسان رضوی پایدار بود.

حسن افتخاری مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: در ۱۵ روز اول اسفند ماه امسال رقمی بالغ بر ۸۶۲ میلیون مترمکعب گاز در همه بخش‌های استان مصرف شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۵ درصد افزایش داشت.

وی افزود: در همین مدت میزان مصارف گاز در بخش خانگی، عمومی و تجاری ۷۹۳ میلیون مترمکعب بود و این در حالی است که این عدد در سال ۱۴۰۱ رقمی بالغ بر ۵۰۶ میلیون مترمکعب بود. مقایسه میزان مصارف در سال جاری نسبت به سال قبل نشان دهنده رشد ۵۶ درصدی مصرف گاز در نیمه اول اسفند ماه در بخش خانگی، عمومی و تجاری امسال دارد.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی اضافه کرد: بیشترین میزان مصرف گاز استان در اسفند ماه امسال مربوط به سه شنبه هشتم با مصرف ۶۲ میلیون مترمکعب بود که این عدد با مشارکت مردم در طرح‌های بهینه سازی به حدود ۶۰ میلیون مترمکعب در روز‌های بعد رسید.

افتخاری گفت: خراسان رضوی طراح پویش مردمی هر خانه یک اتاق گرم با هدف خاموش کردن یک وسیله گرمایشی اضافی در پیک سرما است و این طرح طی دو سال گذشته با دستور وزیرنفت و مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران به عنوان یک پویش ملی در کل کشور اجرا می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی از همراهی شرکت ملی گاز ایران و استانداری خراسان رضوی برای کمک به پایداری شبکه گاز منطقه شرق و شمال شرق کشور تشکر کرد و گفت: با مشارکت مسئولانه مردم در مصرف بهینه و درست گاز، امسال شاهد پایداری جریان گازطبیعی در ۹۵ شهر و ۲۶۵۰ روستای استان بودیم.

این مقام مسئول اضافه کرد: خراسان رضوی با دو میلیون و ۷۰۰ هزار مشترک گاز پس از تهران دارنده بیشترین مصرف کننده گاز در کشور است و گاز مصرفی در خراسان رضوی حاصل از تولید پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد و مخزن ذخیره‌سازی شوریجه در شهرستان سرخس است که علاوه بر مصرف در استان خراسان رضوی، گاز مورد نیاز استان‌های خراسان شمالی و خراسان جنوبی را نیز تامین می‌کند.

برچسب ها: مصرف گاز ، گاز طبیعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.