سامانه بارشی آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد

رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: سامانه بارشی جدید از اواخر امروز، آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد.

اردلان محمدپور رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: سامانه بارشی جدید از اواخر وقت امروز وارد منطقه می‌شود و با خود بارش برف و باران به همراه دارد که بارش‌ها در نواحی غربی بیشتر از سایر مناطق خواهد بود.

وی اضافه کرد: فعالیت این سامانه به صورت افزایش ابر، بارش برف و باران و وزش باد شدید تا اواخر هفته جاری تداوم خواهد داشت و همزمان با ورود این سامانه گرد و خاک نیز آسمان منطقه را فرا می‌گیرد و از کیفیت هوا کاسته می‌شود.

رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: در شبانه‌روز گذشته پلدشت با حداکثر دمای ۱۶ درجه سانتی‌گراد، گرمترین و تکاب با حداقل دمای منفی سه درجه سانتی‌گراد سردترین شهر‌های آذربایجان‌غربی بود؛ در این مدت دمای هوا در مهاباد بین ۲ و ۱۲ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

وی در خصوص بارش‌های سال آبی در مهاباد نیز افزود: از ابتدای سال آبی جاری تاکنون ۲۰۳ میلی‌متر بارندگی در مهاباد ثبت شده که در مقایسه با ۱۲۳ میلی‌متر بارندگی پارسال ۶۵ درصد افزایش یافته است و در مقایسه با میانگین بلند مدت ۳ درصد کاهش دارد.

ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.