افتتاح ۶ پروژه بزرگ آبخیزداری با اعتبار ۲۲۰ میلیارد ریال در فارس

به مناسبت گرامیداشت دومین روز از هفته منابع طبیعی پروژه آبخیزداری و حفاظت خاک تنگ اژد‌ها شهرستان ممسنی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در شهرستان ممسنی مورد افتتاح قرار گرفت.

حجت اله مرادی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس در این مراسم گفت: این پروژه سنگی ملاتی در روستای آهنگری شهرستان ممسنی و با اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال اجراشده که در این راستا ۴۶۱ خانوار از مزایای این پروژه بهره‌مند خواهند شد. 

او ادامه داد: در راستای اهداف سازمان، طرح‌ها و پروژه‌هایی طراحی، مصوب، مطالعه و اجرا می‌شود، که در بحث اجرای عملیات آبخیزداری در سال گذشته بیش از ۲۰ پروژه اجرا شد و امسال نیز ۶ پروژه بزرگ آبخیزداری با اعتبار ۲۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی به بهره برداری می‌رسد و مابقی در مرحله نهایی قرار دارد.

مرادی افزود: این پروژه‌ها شامل پروژه‌های سنگی و ملاتی و خاکی است که در روستا‌های آهنگری، محکویه علیا، یوسف آباد، سه چاه بغل سیاه، جوادیه و غیاث آباد به ترتیب در شهرستان‌های ممسنی، فیروزآباد، جهرم، خفر، اقلید و فسا اجرا می‌شود.

به گفته او، با اجرای این پروژه‌ها بیش از ۸۳۴ خانوار از آن بهره‌مند خواهد شد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس تصریح کرد: این طرح‌ها علاوه بر جلوگیری از هدر رفت آب و فرسایش خاک، موجب تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی می‌شود و شرایط را برای بهبود تولید علوفه و پوشش گیاهی در مراتع فراهم می‌کند. 

او همچنین با اشاره به تامین و تولید ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار اصله انواع نهال در ۱۶ نهالستان دولتی و ۳۰ نهالستان خصوصی استان با هدف جنگل کاری و توسعه فضای سبز و توزیع این نهال‌ها در هفته منابع طبیعی در نقاط مختلف استان تصریح کرد: نهال‌های تولیدشده در قالب برنامه‌های مشارکت مردمی و در جهت پروژه‌های بیابان زدایی ومقابله با ریزگردها، پروژه‌های بیولوژیک و طرح‌های آبخیزداری کاشته خواهد شد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس با اشاره به جذب ۳۷ هزار همیار طبیعت افتخاری تاکید کرد: اولین استانی بودیم که تفاهم نامه ۱۴۰ پروژه فی مابین همکاری در بحث حفاظت منابع طبیعی را با قرارگاه پایگاه امام حسن مجتبی (ع) و سازمان بسیج سازندگی را منعقد کردیم.

مرادی در ادامه گفت: در راستای پویش مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور همزمان با آغاز هفته منابع طبیعی در استان و سراسر کشور برنامه‌های متعددی درحال برگزاری است و تاپایان اسفندماه ادامه خواهد شد. 

لازم به ذکر است همه ساله از ۱۵ اسفند ماه هفته منابع طبیعی آغاز می‏ شود که امسال تمامی اقدامات با شعار منابع طبیعی با مشارکت مردم برای مردم انجام می‏شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار