معاون قوه قضائیه :

وظیفه رسانه صیانت از عدالت است

معاون منابع انسانی و فرهنگی قوه قضاییه گفت: کسانی در مسیر حق حرکت می‌کنند آرامش به مردم هدیه می‌دهند.

محمد باقر الفت در چهارمین جشنواره رسانه و عدالت دادگستری استان کرمان گفت: مهم‌ترین بحثی که در جشنواره رسانه و عدالت مطرح است اینکه باید پاسخی مناسب بگیرد  و نسبت رسانه با عدالت مشخص شود.


وی در ادامه افزود: وقتی صحبت از عدالت می کنیم عدالت خانه و قانون در ذهن مخاطب می‌آید، ابتدا باید صحبت از عدالت کنیم و عدل به معنای قرارگرفتن شی در جایگاه خود است.


الفت گفت: کسی حق را مشخص می کند سیستم قضا است که حق از منشا حق که خداوند است گرفته و درجامعه مطرح می کند.


معاون قوه قضاییه گفت: در هر دوره‌ای حق طلبی به منصه ظهور می‌رسد و هرجا حق مطرح نشده ناشی از عدم اطلاع رسانی است، برپایی حق رفع دغدغه خاطر مردم و سبب ارامش افکارعمومی است.


الفت تصریح کرد: کسانی در مسیر حق حرکت می‌کنند آرامش به مردم هدیه داده و وظیفه بزرگی برعهده دارند. 

معاون فرهنگی قوه قضائیه در ادامه گفت: در نهایت عدل باید به نظم درجامعه بیانجامد، دادگستری که متکی به مردان دادگر عدل محور است با دفاع از حقوق دیگران به اجرای عدل و تجلی عدالت در کشور کمک می کند.


وی افزود: امروز صحبت از مجلس قانون گذاری است و افرادی که میخواهند حق را شناسایی کنند باید عالم به تمام معنا باشند و توان تبدیل علم به قانون را داشته باشند.


الفت گفت: فرض کنید تمام مراحل قانون صحیحا انجام دهید آیا کار به اینجا خاتمه می‌یابد یا خیر، احساس عدالت اینجا وجود ندارد که باید توسط مردم حس شود که مرحله بعدی کار است.


وی  در ادامه افزود: امروز در جامعه ما تلاش فراوانی از سوی مراجع عدالت محور شاهد هستیم دادگاه‌ها محل این تلاش است، اگر احساس عدالت در جامعه وجود دارد نشان می‌دهد رسانه‌ها به وظایف خود درست عمل کردند والا نشان می‌دهد رسانه باید بیشتر فعالیت کند. 

معاون فرهنگی قوه قضائیه در ادامه گفت:اگر در جامعه انصراف از رسانه داخلی وجود دارد نشان از شناخت دشمن از رسانه‌ها دارد و یا نشان کم توجهی و کم شناختی ما به رسانه‌های داخلی است.


الفت گفت: البته باید دید اصحاب رسانه به حقانیت فعالیت خود واقف هستند و به توانایی خود ایمان دارند رسانه وظیفه مهم دیگری بنام صیانت از عدالت در تمام اشکال ان دارد.

وی گفت: ما مدیون انقلاب و امام خمینی هستیم که عدالت محوری منشا حرکت و قیام وی بود، رسانه به عنوان قدرت موثر باید وظیفه صیانت از عدالت را برعهده بگیرد.

برچسب ها: دادگستری ، جشنواره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار